//
کدخبر: ۱۸۷۹۳۳ //

توهین و فحاشی در فضای مجازی جرم است

رییس پلیس فتا استان با بیان اینکه هرگونه توهین، فحاشی و تمسخر در فضای مجازی جرم است، گفت: با مجرمین برخورد قانونی خواهد شد.

توهین و فحاشی در فضای مجازی جرم است
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "علی‌کریمی" اظهار داشت: اخیرا فردی با در دست داشتن نامه قضایى به پلیس فتا استان مراجعه و عنوان کرد حدود 2 ماه پیش شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به دنبال کنندگان وی اضافه شده و پس از مدتی صحبت کردن با یکدیگر این شخص ناراحت و شروع به توهین وفحاشی کرده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام یک سری تحقیقات در فضای مجازی شخص توهین کننده را که یک خانم دانشجو بود را شناسایی و احضار کردند.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: این خانم در بازجویی ها به توهین های خود اعتراف و دلیل آن را ناراحتی از حرف های فرد شاکی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا گفت: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند اگر شخصی مطلب نامناسبی برای آن‌ها ارسال کرد از هرگونه فحاشی و توهین خودداری کرده و از طریق مراجع قانونی و پلیس فتا موضوع را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: طبق ماده۷۴۶ قانون  هر کس به وسیله سامانه رایانه ای یا مخابراتی اقدام به نشر اکاذیب کرده یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از 91 روز تا 2سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال و یا هردو محکوم می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۹۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان