//
کدخبر: ۱۸۶۶۹۴ //

نماینده رودسر و املش در مجلس: عدم کارشناسی درست قیمت خرید برگ سبز چای

نماینده رودسر و املش در مجلس وضعیت موجود در حوزه چای را نشان دهنده عدم کارشناسی درست قیمت خرید برگ سبز چای دانست از سازمان چای و وزارت جهاد خواست این موضوع را مدیریت کنند.

نماینده رودسر و املش در مجلس: عدم کارشناسی درست قیمت خرید برگ سبز چای
به گزارش فرتاک نیوز،

 اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه شورای اداری که در سالن بصیرت کلاچای برگزار شد با اشاره به اینکه باید در بودجه حق و حقوق فرهنگیان پیش بینی شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط احتمال عملی نشدن برخی از مصوبات بودجه سال ۹۸ وجود دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: همسان سازی حقوق معلمان، بیمه فرهنگیان و سایر مطالبات به حق این قشر باید ساماندهی شود.

عباسی با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط جنگ تمام عیار با دشمنان قرار دارد که نباید غافل شویم، افزود: دشمن با توجه به معادلات و محاسباتی که انجام داده توانایی تحرک نظامی علیه ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه ایران در منطقه استراتژیکی قرار دارد به همین دلیل دشمن توانایی حمله نظامی علیه ما را ندارد، بیان کرد: از این رو در حوزه اقتصادی ایران را تحت فشار قرار داده و ما نیز باید ضمن درک این شرایط در راستای مدیریت صحیح کشور برنامه ریزی و اقدام کنیم.

نماینده رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه در صورت هر گونه کم کاری و بی توجهی و سهل انگاری در مسائل اجرایی به ویژه پروژه‌ها از سوی مسئولان قابل قبول نبوده و برخورد می‌شود، تصریح کرد: باید با توجه به شرایط سخت اقتصادی به صورت جهادی و قاطع عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال زمین گیر کردن نظام مقدس اسلامی ایران است، ادامه داد: همه مسئولان و مردم باید در برابر تهاجم جدید دشمنان علیه نظام ایستادگی و مقاومت کنند نباید اجازه دهیم با استفاده از فضای مجازی مردم را دلسرد و ناامید کنند.

مردم نگران بنزین نباشند

عباسی در ادامه با بیان اینکه در چنین شرایطی نیازمند انسجام و همدلی بیشتر مردم و مسئولان هستیم، افزود: مسئولان با تلاش مضاعف مردم را در این شرایط سخت تنها نخواهند گذاشت.

وی خواستار تشدید نظارت‌ها شد و گفت: مردم نگران بنزین نباشند به اندازه کافی تولید بنزین داریم اما صرفه جویی را باید مدنظر داشته باشند.

نماینده رودسر و املش در مجلس با اشاره به افزایش قیمت چای خشک با توجه به نوسانات ارزی، اظهار کرد: قیمت چای خشک بیش از ۴۰ هزار تومان بوده در صورتی که قیمت تمام شده آن ۱۵ هزار تومان است و سود حاصله آن برای یک کارخانه دار ۲۵ هزار تومان که این نشان دهنده این بوده که قیمت خرید تضمینی چای به درستی کارشناسی نشده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه تذکرات لازم برای افزایش قیمت خرید تضمینی داده شده است، افزود: برخی کارخانجات انصاف را رعایت کرده و برگ سبز چای را به مبلغ خوبی از چایکار خریداری می‌کنند.

عباسی در ادامه با اشاره به اینکه در چنین شرایطی مصرف کننده و تولیدکننده متضرر می‌شوند، گفت: سازمان چای و وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه اقدام مناسبی انجام داده و وضعیت موجود را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: طب نامه‌ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت جهاد کشاورزی و رئیس جمهور خواسته شده تا قیمت خرید برگ سبز درجه دو ۵۰۰ تومان افزایش یابد چرا دولت باید حدود ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت کند اما این مبلغ به جای استفاده کشاورز به جیب دلال برود.

۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده در رودسر از نوع درجه یک است

رئیس اداره چای رودسر در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت ۳۰ کارخانه چای در این شهرستان، اظهار کرد: ۲۰ درصد سطح زیر کشت چای و ۲۰ درصد تولید چای کشور در شهرستان رودسر انجام می‌شود.

علی تقی پور با بیان اینکه ۴ شعبه خرید برگ سبز چای در جنگ سرا، دهستان سیاهکل‌رود، هادی گوابر، اربه لنگه شهرستان رودسر وجود دارد، گفت: تاکنون ۴۲۵۵ تن برگ سبز چای از چایکار خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان ۹۹ درصد چای درجه یک و مابقی درجه دو است، گفت: ارزش اقتصادی این میزان چای خریداری شده ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که ۳ میلیارد تومان ان به حساب چایکاران واریز شده است.

تقی پور ادامه داد: شهرستان رودسر دارای ۸ هزار چایکار و شش هزار هکتار باغ چای است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۶۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان