//
کدخبر: ۱۸۶۶۷۴ //

هزینه جمع آوری زباله برای هر قزوینی سالیانه ۱۳۵ هزار تومان است

شهردار قزوین گفت: سرانه هزینه جمع آوری زباله برای هر شهروند در قزوین ۱۳۵ هزار تومان است که شهرداری تنها ۱۰ درصد از این هزینه را دریافت می‌کند.

هزینه جمع آوری زباله برای هر قزوینی سالیانه ۱۳۵ هزار تومان است
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی صفر امشب در کارگروه مدیریت پسماند و زباله استان قزوین که با حضور مسئولین استانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز شهرداری قزوین در زمینه پرداخت هزینه های جمع آوری، تفکیک و ساماندهی زباله ها با مشکل مواجه شده است چرا که سایت موجود بیش از ظرفیت خود در حال فعالیت است و هزینه ایجاد سایت جدید بر عهده شهرداری است.

وی افزود: در استان قزوین بیش از 60 میلیارد تومان هزینه مدیریت پسماند است که شهروندان فقط 6 میلیارد تومان از این هزینه را پرداخت میکنند.

شهردار قزوین افزود: شهرداری ها در حال حاضر بابت هزینه جمع آوری زباله به سایت بدهی دارند که امیدواریم در آینده نزدیک این بدهی ها پرداخت شود.

صفری گفت: ایجاد سایت جدید و یا تهیه لندفیل جدید برای چرخه پردازش زباله استان قزوین نزدیک به 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای تامین آن نیازمند همراهی شهرداری ها در پرداخت بدهی های هزینه های جمع آوری زباله هستیم.

وی عنوان کرد: سایت محمد آباد در حال حاضر با شرایط خاصی در حال فعالیت است و نزدیک به دو برابر ظرفیت کنونی فعالیت انجام میدهد که باید تصمیم گیری جدی در این حوزه صورت گیرد.

شهردار قزوین اظهار کرد: ایجاد یک سایت جدید مدیریت پسماند برای استان قزوین از ضروریات است و طبق نظر کارشناسان نیز باید بیش از یک سایت برای جمع آوری زباله در استان وجود داشته باشد.

صفری افزود: ایجاد سایت جدید با هزینه های کلانی همراه است که در حال حاضر تامین آن با دشواری همراه است اما در این شرایط هم در صورت همکاری شهرداری ها در پرداخت هزینه های جمع آوری زباله های شهر خود این آمادگی را داریم تا بخشی از هزینه های زیرساختی را تامین کنیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران عنوان کرد: سرمایه گذاران خوبی در این حوزه در شهرهای دیگر کشور وارد شده اند که برای هر دو طرف نفع خوبی داشته است ما نیز باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخشی از مدیریت پسماند استان را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

شهردار قزوین در پایان از مدیران استانی خواستار برنامه ریزی برای رفع مشکل کنونی شهر و ایجاد برنامه های فرهنگی برای تفکیک زباله از مبدا شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۶۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان