//
کدخبر: ۱۸۵۴۱۹ //

۴۰ درصد بافت فرسوده تهران در پروسه نوسازی قرار گرفته است

شهردار تهران گفت: بازسازی و احیای ۴۰ درصد از آن چیزی که به عنوان بافت فرسوده در تهران شناخته می شود، انجام شده است.

۴۰ درصد بافت فرسوده تهران در پروسه نوسازی قرار گرفته است
به گزارش فرتاک نیوز،

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه پنجاهمین سال تاسیس سازمان نوسازی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از نقاط مهم در شهر تهران منطقه ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران محسوب می شود.

وی افزود: در این منطقه خط راه آهن تهران - تبریز وجود دارد که برای بازآفرینی شهری آن یک مسابقه طراحی ایجاد شد و تعداد زیادی از طراحان در آن مسابقه شرکت کردند.

حناچی گفت:  مرحله اول و دوم این مسابقه اجرا شد و امروز برگزیدگان آن‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند. طول این محور حدود ۹ کیلومتر است و یکی از بزرگترین پروژه های بازآفرینی شهری در دنیا محسوب می شود.

شهردار تهران گفت: تلاش می‌کنیم اینجا را به یک فضای زنده شهری تبدیل کنیم انشاالله با برگزاری این مسابقه ایده های اولیه اجرایی برای اجرای چنین پروژه ای که یکی از بزرگ‌ترین محور طراحی شهری در دنیا تلقی می شود فراهم می شود.

حناچی در پاسخ به این سوال که آیا این پروژه تجاری است یا اداری و مسکونی گفت: جنس این پروژه مخلوط تجاری و اداری با بارگذاری سبک.

شهردار تهران در خصوص بافت فرسوده شهر تهران نیز گفت: ببینید این امر به خیلی از عوامل بستگی دارد عوامل اقتصادی و اجتماعی.

وی گفت: اما تهران تاکنون ۴۰ درصد از آن چیزی که به عنوان بافت فرسوده تلقی می‌شود را موفق به نوسازی شده است امتیازاتی که برای سازندگان و مالکان فراهم شدند تاثیرگذار بوده است و همین مسیر را برای تشویق هم سازندگان حرفه‌ای و هم سازندگان مردمی  ادامه خواهیم داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۴۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان