//
کدخبر: ۱۸۵۲۰۰ //

۲۰ کارخانه غیرمجاز خوراک دام در قم وجود دارد

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی استان قم گفت: نظارت بر کارخانجات خوراک دام از برنامه‌های این سازمان بوده و ۲۰ کارخانه غیرمجاز در استان وجود داشته که تحت کنترل قرار ندارند.

۲۰ کارخانه غیرمجاز خوراک دام در قم وجود دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 عباس خرمی عصر امروز در جلسه سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به تشکیل سازمان نظام‌مهندسی استان قم در سال 80 اظهار داشت: دو هزار و 500 نفر عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم هستند که 30 درصد آن را خواهران و 70 درصد را برادران تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم با اشاره به صدور مجوزهای دام، طیور، شیلات و دیگر بخش‌های کشاورزی توسط سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی عنوان کرد: یکی از سیاست‌هایی که در مجموعه جهاد کشاورزی دنبال می‌کنیم این بوده که سیستم اتوماتیک رواج پیدا کند که از هزینه‌ها کاسته شود.

وی با تأکید بر ثبت 190 مورد تمدید مجوز دام و موارد دیگر ابراز کرد: 12 مرکز خدمات کشاورزی در استان وجود داشته و کارهایی که این مراکز دولتی انجام می‌دهند به‌تدریج به بخش‌های غیردولتی واگذار خواهند شد.

خرمی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت نیز از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی بوده است ابراز کرد: کشت متراکم و گلخانه‌ای از سیاست‌هایی بوده که سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی برای آن مجوز صادر می‌کند.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن استفاده بهینه از آب‌وخاک در استان خاطرنشان کرد: 200 هکتار گلخانه در سطح استان قم وجود داشته که در حال حاضر 120 هکتار گلخانه وجود دارد و 80 هکتار دیگر آن نیز در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان تأمین غذای سالم و کاهش مصرف سموم بوده است ابراز کرد: نظارت بر کارخانجات خوراک دام از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده و 20 کارخانه غیرمجاز در استان وجود داشته که تحت کنترل قرار ندارند.

وی ابراز کرد: قارچ خوراکی در استان دو هزار و 120 تن تولید می‌شود، همچنین حدود 44 واحد سم فروشی در استان قم وجود دارد.

خرمی با اشاره به مسئله آموزش به عنوان ارکان اصلی تصریح کرد: ظرف چند سال اخیر سه هزار و 700 کلاس در 33 عنوان برگزار شده است و آموزش کارورزی برای دانشجویان و دستگاه‌هایی مانند فضای سبز شهرداری در دستور کار قرار گرفته و از کارگر تا کارشناس از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی استان قم با بیان اینکه در سال گذشته 150 فعالیت ساخت‌وساز روستایی را داشته‌ایم، عنوان کرد: طرح امور اراضی از سال گذشته واگذارشده که 14 شرکت مستقر در بخش‌ها وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه عدم واگذاری کارها و رعایت نکردن قانون هوای پاک نیز از دیگر مشکلات سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی بوده خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی اعضای حقیقی و حقوقی نیز انجام‌شده و در حال حاضر 300 مورد کارشناس در سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی در حال فعالیت هستند.

خرمی تصریح کرد: 2 هزار و 480 نفر عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان هستند که از این تعداد 300 مورد به طور رسمی مشغول به‌کار هستند و حدود 50 درصد از آن‌ها نیز بیکار هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۲۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان