//
کدخبر: ۱۸۴۳۲۳ //

نداشتن امنیت شغلی دغدغه اصلی کارگران است

نداشتن امنیت شغلی و حقوق کم موضوعی‌‌ است که درسال‌های اخیر دغدغه اصلی این‌قشر زحمت‌کش شده‌است.

نداشتن امنیت شغلی دغدغه اصلی کارگران است
به گزارش فرتاک نیوز،

کارگر واژه‌ای است‌ که معنای واقعی صبوری و رنج را در ذهن تداعی می‌کند٬ قشری که بارسنگین سختی را به تنهایی بردوش می‌کشد تا کشور را از وابستگی به کشور‌های بیگانه دور کند و عرصه را برای پیشرفت و تولید داخلی  فعال نگه‌دارند.

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در ویژه تکریم جایگاه کارگر در جامعه، توجه فراوان به مشکلات اجتماعی و معیشتی کارگران امری ضروری است چرا که نادیده گرفتن این مسئله مهم موجب فلج شدن کشور به ویژه در زمینه صنعت خواهد‌ شد، از این رو مردم و مسئولان باید به طور مداوم این قشر را مورد توجه و عنایت خود قرار دهند تا کشور به سوی پیشرفت هر چه بیشتر حرکت‌کند.

گزارش نشان می‌دهد نداشتن امنیت شغلی  و حقوق کم مهمترین دغده این قشر زحمت‌کش است٬ احمد رحمانی، از کارگران کارخانه فرش ماشینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می گوید: من از سن 20 سالگی وارد کارخانه ریسندگی شدم و به امید اینکه تا دوران بازنشستگی در این شغل خواهم بود تمام وقت انرژی خود را صرف این شغل کردم اما بعد از 17 سال به دلیل تعدیل نیرو از کارخانه اخراج شدم و اکنون نزدیک 5ماه است که بیکار هستم و گاهی اوقات به عنوان شاگرد بنا کار می‌کنم و امور زندگی را می‌گذرانم.

علی اشراقی یکی دیگر از کارگران  کارخانه فرش با اشاره به اینکه٬ حقوق کارگری کفاف زندگی را نمی‌دهد، می‌گوید: با این گرانی‌ها حقوق ‌ما کفاف‌ زندگی را نمی‌دهد و فقط میتوانیم هزینه خوراک خود را تامین کنیم و در تهیه اقلام دیگر به شدت تحت فشار قرار داریم.

محمد عابدی یکی از کارگران ساختمان  از بیمه نشدنش توسط کارفرما گلایه داشت و عنوان کرد: کار ساختمانی از کارهای پر خطر است اما متأسفانه کارفرما به این امر بی‌توجه است و ماهم به دلیل نبود کار مجبور به قبول چنین شغلی شده‌ایم.

ثبات اقتصادی راه‌حل اصلی مشکلات اقتصادی کشور است

حسن رمضانی با اشاره به وجود مشکلات معیشتی مردم به مورد قشر ‌زحمت‌کش کارگر در جامعه تصریح‌کرد: تعیین دستمزد موضوع مهمی است چرا که با افزایش حقوق کارگر هزینه تولیدو قیمت کالا نیز افزایش می یابد از این رو ثبات اقتصادی بهترین راه برای افزایش رفاه و قدرت خرید مردم است و این موضوع در بلند مدت با افزایش حقوق قدرت خرید مردم افزایش و فشار بر کارفرما کاهش یافته‌ و متقابلا امنیت شغلی برای کارگران نیز فراهم می‌‌شود.

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی کاشان توجه به مطالبات و مسائل اقتصادی جامعه را امری ضروری دانست و افزود: به دلیل عدم دارایی و سرمایه فیزیکی قشر‌ کارگر مشکلات اقتصادی جامعه فشار اقتصادی بر این قشر زحمت‌کش را چندین برابر می‌کند و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور از این قشر هستند، مسئولان مستلزم‌اند تا به مطالبات، مسائل ‌اجتماعی و فرهنگی این قشر آسیب‌پذیر توجه ویژه ای داشته باشند.

رمضانی همچنین  قراردادن بیمه تکمیلی درکنار بیمه تأمین اجتماعی و ایجاد امکانات رفاهی برای کارگران را ضروری دانست و تصریح کرد: درصدد هستیم تاخدمات درمانی و رفاهی به این قشر آسیب‌پذیر را بیش از پیش افزایش داده تا از فشارهای اقتصادی کاهش و رفاه اجتماعی آن ها افزایش یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان