//
کدخبر: ۱۸۳۷۶۳ //

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در آموزش‌های تئوری دانشگاه‌ها افراط شده است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در آموزش‌های تئوری در دانشگاه‌ها افراط شده است، گفت: باید آستین‌ها را بالا بزنیم و مهارت آموزی را در اولویت آموزش‌های آکادمیک قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در آموزش‌های تئوری دانشگاه‌ها افراط شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 میر حمایت میرزاده در همایش گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از مدرسان برگزیده دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی که در سالن استاندارد برگزار شد، با بیان اینکه به آینده دانشگاه علمی و کاربردی ایمان دارم، اظهار داشت: باید داستان مدرک را به مهارت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی هم مانند سایر دانشگاه‌ها نباید به دنبال اساتیدی باشیم که مهارت ندارند ولی مدرک دارند افزود: مثلا برای فرش باید دارندگان مهارت را به عنوان استاد انتخاب کنیم که اگر این دانشگاه راه دانشگاه‌های دیگر را برود، باید این راه را اصلاح کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در آموزش‌های تئوری در دانشگاه‌ها افراط شده است، گفت: باید آستین‌ها را بالا بزنیم و مهارت آموزی را در اولویت آموزش‌های آکادمیک قرار دهیم. فراکسیون آموزش‌های مهارتی در مجلس پیگیر این موضوع است و با سازمان‌های مهارتی تعاملات را افزایش می‌دهیم تا موانع موجود بر مسیر این حوزه را برداریم.

نماینده مردم گرمی، با اشاره به اینکه نظام آموزشی ما تئوری است و دانشجوی سرگردان تحویل می‌دهد گفت: وقتی دیپلم برق نمی‌تواند برق منزلش را تعمیر کند، کدام آموزشش اثرگذار بوده است؟ 

میرزاده با تاکید بر اینکه نظام آموزشی ما نیازمند تحول اساسی است ولی اکنون به دنبال تست و کنکور و... هستیم ابراز داشت: باید به سمت تربیت صنعتگر و کارآفرین شدن دانشجویان حرکت کنیم.

وی با انتقاد از اینکه در پژوهش، دانشگاه‌های ما دزدی را رواج می‌دهد، گفت: اکنون در مقابل دانشگاه تهران در و دیوار نوشته که پایان نامه می‌نویسیم. پایان نامه‌های ما مشکلی را از مشکلات کشور حل نمی‌کند و به همین خاطر است که در قفسه‌ها می‌ماند و دردی را دوا نمی‌کند. باید پژوهش‌های کاربردی را رواج داده و دانشجویان، مسئله محور، یافته پژوهشی خود را ارائه دهند، راه حل یافته و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۷۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان