//
کدخبر: ۱۸۳۱۰۱ //

سعید شعرباف تبریزی: هر شهروند‌ حق دارد کوه‌های شهرش را از دست کوه‌خواران قانون‌دان بیرون بکشد!

مطالعات می‌گویند خط ۲۵ کیلومتری ارتفاعات جنوب، بهترین مکان‌ برای ایجاد پارک‌های طبیعی و کاربری‌های گردشگری طبیعی با بارگذاری کم و بر مبنای حرکت پیاده است و این تنها راه نجات این منطقه به نفع مردم و آینده این شهر است، جزئیات بیش از این هم قاعدتا مشاور می‌خواهد و علی القاعده در وظیفه مرکز طراحی و حوزه شهرسازی شهرداری است.

سعید شعرباف تبریزی: هر شهروند‌ حق دارد کوه‌های شهرش را از دست کوه‌خواران قانون‌دان بیرون بکشد!
به گزارش فرتاک نیوز،

 سعید شعرباف تبریزی پژوهشگر مدیریت شهری در قالب یادداشتی به راه‌حل‌ها پیرامون ادامه طرح کمربند جنوبی پرداخته است و عزم عمومی و مطالبه همگانی برای تغییر کاربری اراضی کمربند جنوبی را قدم اول ذکر کرده است.

داستان ارتفاعات جنوب دارد به مراحل سرنوشت‌ساز خود نزدیک می‌شود و جریان‌های قدرت و ثروت نفوذ کرده در رسانه و مدیریت شهری مشهد مشغول تلاش برای ادامه روند گذشته، در برابر سیل انتقادات نخبگان و سمن‌های مردمی به این پروژه هستند.

از ما می‌پرسند که پیشنهاد شما برای جایگزینی کاربری فعلی کمربند جنوبی چیست و چه کسی جواب هزینه‌های میلیاردی این پروژه را می‌دهد؟!

اولا اگر حقیقتا حضرات، علاقه‌مند به جستجوی  راه‌حل‌های جایگزین باشند، مطالعات متعددی هست که نشان می‌دهد کاربری بهینه برای این فضا چیست اما این امر یک پیش فرض بدیهی دارد و آن اینکه اساسا عزمی برای تغییر وجود داشته باشد.

اگر مدیران واقعا بخواهند و رسانه‌های محلی واقعا مستقل عمل کنند!!! ده‌ها ایده عملیاتی با کمک متخصصین در کوتاه مدت می‌توان معرفی کرد که اولا نیازی به تخریب فیزیکی وسیع این پروژه نداشته باشد ثانیا افتضاح غیرعالمانه حضرات گذشته را هم ادامه ندهد، مهم این است که اول بپذیریم ادامه این روند اشتباه محض است و راه‌های جایگزین وجود دارد.

می‌فرمایند طرح دقیق و عملیاتی شما برای کاربری ارتفاعات جنوب چیست؟  گفتیم مطالعات می‌گویند که اینجا یعنی این خط ۲۵ کیلومتری ارتفاعات جنوب، بهترین مکان‌ برای ایجاد پارک‌های طبیعی و کاربری‌های گردشگری طبیعی با بارگذاری کم و بر مبنای حرکت پیاده است و این تنها راه نجات این منطقه به نفع مردم و آینده این شهر است، جزئیات بیش از این هم قاعدتا مشاور می‌خواهد و علی القاعده در وظیفه مرکز طراحی و حوزه شهرسازی شهرداری است.

اگر چه بسیاری از مرتبطین با قدرت در شورای شهر و رسانه‌ها (چه اعضای سابق و چه فعلی شورای شهر) اصرار بر ادامه پروژه دارند اما بحمدلله بخشی از بدنه سالم و متخصص درون شهرداری به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ادامه این پروژه مضر است و بابت درختکاری و ایجاد پارک جنگلی در تمام اراضی جنوبی با هدف جلوگیری از رشد ساخت و ساز اعلام امادگی نموده‌اند، اگر چه قدم اول این است که در کمیسیون ماده پنج رسما کاربری اراضی به فضای سبز تغییر کند، تغییری که عزم عمومی و یک مطالبه همگانی را می‌طلبد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۱۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان