//
کدخبر: ۱۸۲۶۶۴ //

شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل احداث می‌شود

استاندار اردبیل گفت: احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در استان اردبیل در دستور کار قرار دارد.

شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل احداث می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 اکبر بهنام‌جو امشب در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل که در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: احداث شهرک صنعتی مشترک بین جمهوری آذربایجان و ایران در استان اردبیل در دستور کار قرار دارد که تحول بسیار خاصی را برای استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: نیروی انسانی با انگیزه در تمام سطوح مدیریتی و کارشناسی در استان یکی از مزیت‌های استان اردبیل محسوب می‌شود که باید از این فرصت برای توسعه همه جانبه استان بهره برد.

استاندار اردبیل با اشاره به پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه راه آهن اردبیل بعد از ۱۳ سال در برنامه قرار گرفته و در طی سه سال به اتمام خواهد رسید.

بهنام‌جو ادامه داد: مطالعات احداث خط ریلی اردبیل به شمال استان با توجه به تامین دلایل موجه برای احداث آن آغاز شده و اتصال ریلی جمهوری آذربایجان به ایران در شمال استان اردبیل طرحی است که کشور آذربایجان آماده احداث ۱۶ کیلومتر راه آهن برای اتصال به شمال استان اردبیل است.

استاندار اردبیل بیان داشت: در بحث رونق تولید و اقتصاد مقاومتی اتمام طرح پایاب سد خداآفرین که باعث توانمندسازی مردم و درآمدزایی بیش از پیش خواهد شد و یک میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد در حال تکمیل است و کشت گلخانه‌ای در فضای بسته یکی دیگر از برنامه‌های توسعه‌ای استان است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در گذشته فقط حدود ۱۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان داشتیم اکنون احداث دو هزار و ۵۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای دیگر در برنامه داریم که ۳۵۰ هکتار آن به طور کامل واگذار شده و در این خصوص یکی از دغدغه‌ها تامین گاز و برق و سایر زیرساخت‌ها است که امیدواریم با کمک مسؤولان هر چه سریعتر انجام گیرد.

استاندار اردبیل تشریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحدهای تولیدی در حال احداث استان اردبیل صادرات محور بوده و در نظر داریم صادرات استان را افزایش دهیم به‌طوری که از سال ۹۶ به بعد هر سال صادرات استان دو برابر افزایش یافته است.

بهنام‌جو با اشاره به طرح‌های حوزه گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز تحولات خوبی انجام شده و در حالت کلی گردشگری و توسعه استان از شمال تا جنوب مورد نظر بوده و پروژه‌هایی برای هر یک از مناطق تعریف شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۶۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان