//
کدخبر: ۱۷۹۸۴۲ //
برخی از اساتید دانشگاههای کشور عنوان کردند:

بهبود وضعیت پالایشگاه گاز ایلام با استفاده از رویکردهای پژوهشی

برخی از اساتید دانشگاههای کشور بر این باورند که پالایشگاه گاز ایلام با استفاده از توان علمی ،پژوهش و فناوری و تربیت نیروهای متخصص روز به روز قله های ترقی را در زمینه های مختلف طی می کند و این مهم می تواند در آینده استان ایلام را برای توسعه دیگر مراکز صنعتی ترغیب کند.

بهبود وضعیت پالایشگاه گاز ایلام با استفاده از رویکردهای پژوهشی
به گزارش فرتاک نیوز،

برخی از اساتید دانشگاه‌های کشور بر این باورند که پالایشگاه گاز ایلام با استفاده از توان علمی، پژوهش و فناوری و تربیت نیروهای متخصص روز به روز قله های ترقی را در زمینه های مختلف طی می کند و این مهم می‌تواند در آینده استان ایلام را برای  توسعه دیگر مراکز صنعتی ترغیب کند. هر وقت که جامعه علمی کشور اقدامات انجام شده دستگاه و یا مکان صنعتی و اقتصادی مهر تائید بزنند به یقین آینده درخشانی در انتظار آن مجموعه بوده  که این مسئله در شرکت پالایش گاز ایلام نمود عینی پیدا کرده است.

رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران گفت: با توجه به پیشرفت سریع علم  به ویژه درعصر فناوری اطلاعات روشهای موجود برای تولید در حال تغییر یا بهبود هستند و در فواصل زمانی کوتاه تغییر می یابند از این رو باید روش ها  و فرآیندهای جدید را شناسایی یا ایجاد کرد تا همگام با پیشرفت ملی و جهانی بکار گرفته شوند.

دکتر " نوید مستوفی " عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: این مهم اغلب از طریق روش های مرسوم و به اصطلاح مهندسی ممکن است و از این رو باید ضرورتا از پژوهش برای رسیدن به اهداف مورد نظر در تولید پایدار، پاک، ایمن و بهره ور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تدوین دانش فنی هنوز در کشور نهادینه نشده و به صورت یک فعالیت مهندسی در نیامده است،اظهار داشت: باید همیشه در جستجوی فناوریهای جدیدی بود تا بتوان در بازار رقابت باقی ماند که این مهم در پالایشگاه گاز ایلام روز به روز بهتر می شود.

وی ادامه داد: باید از پژوهشگران برای تدوین دانش فنی جدید در سطح ملی و یا جهانی استفاده کرد  تا منابع اصلی برای طرحهای مهندسی را ایجاد کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: پالایشگاه گاز ایلام یکی از فعال ترین شرکتها در زمینه فعالیتهای پژوهشی است و این نکته بر مدیران و کارکنان این شرکت معلوم شده که برای بهبود وضعیت و مواجهه با موارد خاص نمی توان فقط به دانش موجود اکتفا نمود که استفاده از ظرفیت های پژوهشی در این موارد ضروری است. 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام گفت: اجرای طرحهای پژوهشی باعث دریافت اطلاعات لازم و دقیق در مورد تولید و ابعاد آن در پالایشگاه گاز ایلام می شود و تصمیم گیری بر مبنی اطلاعات دقیق و علمی منجر به نتایج بهتری می شود.

دکتر" اسفندیار محمدی" عضو هیات علمی دانشگاه ایلام افزود: دانش فنی با جمع آوری داده های مربوط به اهل فن در هر زمینه ایجاد می شود و پژوهش باعث توسعه آن می شود و همچنین با پژوهش و آزمون فرضیه ها و مدل ها می توان نسبت به ساخت و یا انتقال تکنولوژی اقدام نمود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از روشهای علمی در مدیریت منابع انسانی کاملا ضروری و بدون پژوهش نمی توان روش علمی بکار برد، اظهار داشت: حساسیت منابع انسانی مستلزم انجام پژوهش است و اینگونه فعالیت ها در پالایشگاه ایلام ضروری و توسعه آن باعث بهبود عملکرد این شرکت می شود.

عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه ایلام در پاسخ سئوالی مبنی بر نقش پژوهش و فناوری در دستیبابی به تولید پایدار،پاک و ایمن در پالایشگاه گاز ایلام چیست، گفت: پژوهش باعث بهبود افق بهره برداری بهینه خواهد شد که با بررسی نتایج پژوهش و صحت سنجی آنها و اجرای نمونه های موردی می توان دانش فنی را منتقل و توسعه داد.

دکتر" مجید ولی زاده " افزود: پژوهش هدفمند باعث بهبود عملکرد منابع انسانی و افزایش انگیزه پرسنل با استفاده از روشهای انگیزشی است که تیم پالایش گاز ایلام  در این زمینه هدفمند و دارای ساختار مناسب است.

نماینده مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید گاز کشور در پاسخ سئوالی مبنی بر نقش پژوهش و فناوری در دستیبابی به تولید پایدار،پاک و ایمن در پالایشگاه گاز ایلام چیست،گفت: پژوهش نقش بسزایی در موارد مطرح شده دارد بصورتی که با انجام پژوهش های مرتبط و دارای دانش لازم می توان در همه ابعاد پیشرفت چشمگیری داشت.

مهندس" کاووس منجزی" افزود: انجام پروژه های که ایجاد دانش و بدنبال آن ارتقاء تکنولوژی را به همراه داشته باشد به طور یقین نتایج آن کمک به پیشرفت و توسعه فناوری های موجود می باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر منابع انسانی به عنوان سرمایه های انسانی و دارایی های یک سازمان محسوب شده و هرچه بیشتر در این حوزه فعالیت شود در توانمند سازی و عملکرد سازمانی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: فعالیت های پژوهشی در شرکت پالایش گاز ایلام نسبت به دیگر شرکتهای پالایش گاز کشور در رتبه نخست قرار دارد و می تواند الگویی مناسب برای دیگر شرکتها باشد البته نقش مدیرعامل این شرکت و توجه و حمایت های آن در این موفقیت کاملا مشهود است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه فعالیتهای حوزه پژوهش و فناوری یک فرآیند همیشگی و پویاست نه یک کار مقطعی و یکبار برای همیشه، گفت: تلاشهایی که باید انجام گیرد بسیار بیش از آن است که تنها بتوان به نتایج کوتاه مدت و سریع الوصول قناعت کرد، ضمن اینکه هر موفقیت کوچک، نتیجه گامی است که باید در یک فرآیند بلند مدت و ادامه دار برداشته شود

دکتر "احسان نوراللهی" افزود: انجام فعالیتهای حوزه پژوهش و فناوری در پالایشگاه ایلام اساساً با هدف تولید پایدار، پاک، ایمن و بهره ور  و همچنین راهبری و حمایت از نوآوری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نوآوری در محصولات، مواد، فرآیند، بازار و خدمات و غیره باعث افزایش و بهبود کسب و کار می شود . 

 وی تصریح کرد: نقش حوزه پژوهش و فناوری تغذیه تکنولوژیکی شرکت در همگامی با روند پیشرفت علم و دانش و خواسته های مدیریت از طریق درک دقیق استراتژیهای  شرکت در حوزه فناوری است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام گفت: پژوهش و فناوری در حوزه صنایع نفت و گاز ماموریت تحقیق و مطالعه برای دستیابی به دانش و تولید علم و انجام تحقیقات بنیادی و مسئله محور در راستای ارتقا کمی و کیفی تولید و ارابه محصولات باکیفیت را دارد. 

 دکتر نوراللهی افزود: با توجه به حضور نیروهای جوان و تحصیلکرده در این شرکت با تکیه بر توان متخصصان داخلی رویکرد کنونی دانش محوری و انجام تحقیقات علمی و پژوهش های مسئله محور می باشد و هر گونه تلاشی برای روزآمد کردن این صنعت و فرآیندهای تولید به منظور جلوگیری از اتلاف منابع و استفاده بهینه از منابع،امکانات،تجهیزات و تاسیسات و بهره برداری اصولی و منطقی و صیانت از آنها با استفاده از فناوری های نوین و فراهم کردن زمینه ها و بسترهای مناسب برای جذب و بومی سازی فناوری های نوین بسیار تأثیرگذار و حیاتی می‌باشد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با توجه به رویکرد مدیریت ارشد سازمان در سالهای اخیر و اعتقاد به انجام فعالیتهای پژوهشی در راستای پشتیبانی از واحدهای عملیاتی و ستادی، هم اکنون رویکرد پژوهشی و نگاه علمی به مسائل به عنوان یک فرهنگ غالب سازمانی درآمده است.

دکتر نوراللهی افزود: در حال حاضر بیش از 80 نفر از همکاران و اساتید دانشگاه بصورت مستمر با حوزه پژوهش و فناوری این شرکت همکاری دارند و نتیجه این تعامل و فعالیتهای انجام شده باعث شده است که این شرکت در سالهای اخیر به عنوان یکی از شرکتهای برتر در حوزه پژوهش و فناوری در سطح شرکت ملی گاز ایران مطرح شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۸۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان