//
کدخبر: ۱۸۲۱۶۹ //

باند کلاهبرداران اینترنتی در اردبیل متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری باند سه‌ نفری که با پرسه زدن در جلوی دستگاه‌های خودپرداز اقدام به شناسایی افراد سالخورده و بی‌سواد می کرد،خبر داد.

باند کلاهبرداران اینترنتی در اردبیل متلاشی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار هوشنگ حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در پی مراجعه چندین پرونده با روش کلاهبرداری یکسان به پلیس فتا استان اردبیل و طرح شکایت دراین خصوص که افرادی به دلیل عدم آشنایی کافی در استفاده از دستگاه خودپرداز از چند جوان کمک خواسته‌اند و بعد از چند روز حساب بانکی آن‌ها خالی‌شده است، خواستار رسیدگی قانونی به اظهارات خود شدند.

وی بیان کرد: پس از اقدامات کارشناسان پلیس، مشخص شد که متهم اصلی با همکاری دو نفر از دوستانش که یک نفر از اعضای باند خانم بوده است ، اقدام به کلاهبرداری می‌کند؛درنهایت کارآگاهان سایبری پلیس فتا محل زندگی متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی ضمن دستگیری مجرمان ، آنها را به پلیس فتا استان انتقال دادند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: این سه جوان با کمین کردن در نزدیکی دستگاه‌های خودپرداز و با فریب افراد مسن و بی‌سواد، اطلاعات حساب بانکی آن‌ها ازجمله شماره کارت و رمز دوم را به دست می آوردند در ادامه با روش‌هایی همچون خرید شارژ، نقد کردن وجه از طریق پمپ‌بنزین‌های سطح شهر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شاکیان در مکان‌های مختلف می‌کردند.

حسینی تصریح کرد: از هم‌استانی‌ها انتظار داریم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع را با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت ورود پیدا کرده و متخلفان را به سزای اعمالشان برسانیم که این مسئله در حال حاضر برای ما یک  اولویت اساسی و مهم است تا بتوانیم امنیت پایدار اجتماعی را در استان حاکم کنیم.

وی بیان کرد: فرار از پایبندی‌های قانون فقط خیانت به خود است و در این زمینه نباید هیچ کوتاهی داشته باشیم بلکه باید با وحدت و همدلی برای تثبیت امنیت و اقتدار کشورمان تلاش کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان