//
کدخبر: ۱۸۱۸۹۴ //

ماندگاری: نیمه شعبان روز تجدید بیعت با صاحب‌الزمان(عج) است

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه نیمه شعبان روز تجدید بیعت با صاحب‌الزمان(عج) است، گفت: آماده‌سازی خویشتن برای یاوری حضرت مهدی(عج)، تبلیغ مهدویت و مبارزه با موانع مهدویت سه وظیفه مهم منتظران ظهور است.

ماندگاری: نیمه شعبان روز تجدید بیعت با صاحب‌الزمان(عج) است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در ویژه‌برنامه شام میلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) که امروز غروب در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: برای بسیاری سؤال است که در مورد چه چیزی با امام زمان(عج) بیعت کنیم، جواب این پرسش با نگاه به دعاهای مربوط به امام زمان(عج) به‌راحتی مشخص می‌شود.

خطیب حرم مطهر رضوی آماده‌سازی خویشتن برای یاوری حضرت مهدی(عج)، تبلیغ مهدویت و مبارزه با موانع ظهور را به‌عنوان سه وظیفه مهم منتظران برشمرد و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های حکومت مهدوی «زمین نماندن امر پروردگار عالم» است، به‌عنوان‌مثال اکنون همه اهل نماز نیستند و وقتی اذان می‌گویند به کار خودشان ادامه می‌دهند لذا امر خدا بر زمین‌مانده است.

 وی ادامه داد: افرادی که اهل خمس و زکات، انفاق به دیگران و رعایت بیت‌المال نیستند، امر خدای متعال را روی زمین گذاشته‌اند.

ماندگاری با تأکید بر اینکه شهدای گرامی با ولایتمداری نگذاشتند که امر خدا روی زمین بماند، افزود: ولایتمداری یکی از اوامر خدای متعال است، مسئولی که ولایتمدار نباشد و به دنبال اشرافی گری خودش باشد امر خدای متعال را بر زمین گذاشته است.

وی بابیان اینکه  مؤمنی که به دنبال تربیت دینی خانواده‌اش نیست یقیناً امر خدای متعال را روی زمین گذاشته و برای یاوری حضرت مهدی(عج) ناکارآمد است، بیان کرد:  برخی از افراد در این ایام گفته‌اند که هزینه جشن میلاد امام زمان(عج) را خرج سیل‌زدگان کنیم، این سخن اشتباهی است، چون هم باید خرج جشن و هم در کنار آن برای کمک به سیل‌زدگان نیز کمک‌های مردمی را جمع کنیم.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: برخی فقط به دنبال توجیه کردن کارهای خودشان هستند به‌عنوان‌مثال زمان کمک به یمن یا هزینه برای برپایی موکب اربعین که می‌رسد سریعاً شعار کمک به فقرای کشور را سر می‌دهند، درحالی‌که این افراد نه کمک به فقرای کشور می‌کنند و نه به موکب‌ها، بلکه فقط شعار می‌دهند.

ماندگاری تأکید کرد: دوری از معصیت، شاخصه‌ مهم مهدی یاوران است، برخی متأسفانه گناه را در جامعه عادی جلوه داده‌اند و هرگز توجهی به حیا و عفت ندارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۸۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان