//
کدخبر: ۱۸۱۲۷۷ //

هشدار پلیس‌راه نسبت به لغزندگی محورهای مواصلاتی استان ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: لغزندگی و محدودیت دید در جاده‌های استان ایلام، تردد در محورهای استان را نازمند احتیاط در رانندگی کرده است.

هشدار پلیس‌راه نسبت به لغزندگی محورهای مواصلاتی استان ایلام
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار داشت:  براساس اعلام سازمان هواشناسی استان با برودت هوا از عصر امروز پنج شنبه سامانه بارشی وارد استان شده و تا صبح روز جمعه ا‌دامه خواهد داشت، لذا با توجه به بارندگی‌ در استان ایلام در حال حاضر تمامی جاده‌های استان به شدت لغزنده است و مه گرفتگی و محدودیت دید در محورهای استان به ویژه گردنه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محورهای استان  ایلام به استثنای « محور زرنه به سومار» باز است و تردد وسایل نقلیه صورت می‌گیرد افزود: با توجه به بارندگی‌ها و لغزندگی جاده‌ها، شرایط بسیار ویژه است و به رانندگان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضرور خودداری کرده و در صورت سفرهای ضروری رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی را مد نظر داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت :  با شروع بارش باران،  سطح جاده های استان لغزنده شده و شرایط رانندگی را برای رانندگان سخت تر خواهد کرد و لازمه رانندگی در این شرایط بالا بردن تمرکز و دقت در رانندگی در مقایسه با روزهای عادی است چرا که لغزندگی جاده تاثیر ترمزها را در هنگام واکنش کاهش می دهد.

وی ادامه داد : در این شرایط رانندگان باید فاصله طولی و عرضی با خودروها را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
 
رئیس پلیس راه استان ایلام تصریح کرد: سرعت‌های مجاز تعیین شده در جاده ها فقط برای شرایط آب و هوایی مساعد است پس با احتیاط برانیم تا زنده بمانیم.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: با توجه به  اینکه جاده های استان کوهستانی و پرپیچ و خم هستند و با بارش نزولات آسمانی  احتمال ریزش کوه وجود دارد حتی المقدور از تردد های غیر ضرور در جاده ها  خودداری کنید.

وی در پایان گفت : عبور عشایر کوچنده  و دامداران در این شرایط آب و هوایی در مسیر های کوهستانی و روی سطح جاده ها بسیار خطرناک بوده و هر لحظه احتمال حوادث ترافیکی  و یا خطر ریزش کوه برای این عزیزان متصور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان