//
کدخبر: ۱۷۹۶۸۳ //

تملک زمین‌های مسیر راه‌آهن رشت به انزلی تا خرداد سال جاری

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه زمین‌های مسیر راه‌آهن رشت به انزلی تا خرداد سال جاری باید تملیک شود گفت: در انجام تملک زمین در دو کیلومتر مسیر ریلی واقع در این منطقه شرایط لازم برای انجام کار و سرعت بخشیدن به اتمام پروژه فراهم است.

تملک زمین‌های مسیر راه‌آهن رشت به انزلی تا خرداد سال جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدباقر نوبخت عصر امروز در جلسه هماهنگی اتصال ریل به بنادر منطقه آزاد انزلی در سالن جلسات منطقه آزاد انزلی با تأکید بر اتصال راه‌آهن رشت به بنادر کاسپین و انزلی تا پیش از پایان سال آینده اظهار کرد: با توجه به اهمیت این پروژه از کلیه ظرفیت‌ها، جهت تسریع و تکمیل این پروژه ملی و فراملی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در سال آینده ریل به بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی متصل می‌شود گفت: اتصال ریل به بنادر محدوده منطقه آزاد انزلی این امکان را فراهم می‌کند که خلیج‌فارس به دریای خزر متصل شود و از این طریق دریای خزر و کشورهای حاشیه آن به جهان متصل می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور به نقش مهم منطقه آزاد انزلی در توسعه مبادلات با کشورهای حاشیه خزر اشاره کرد و افزود: با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده و موقعیت استراتژیک این منطقه و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای تجاری بین‌المللی، بااتصال ریل به بنادر منطقه به‌عنوان یک پروژه زیرساختی منحصربه‌فرد می‌توانیم علاوه بر توسعه مراودات تجاری، کالاهایمان را به چین و حتی کشورهای اروپایی صادر کنیم که این فعالیت‌ها موجب افزایش درآمد ارزی برای کشور می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر انجام مراحل تملک زمین در مسیر راه‌آهن رشت به انزلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط دستگاه‌های مجری و پیمانکاران بیان کرد: تا خرداد سال جاری باید تملک زمین انجام شود و با توجه به اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در انجام تملک زمین در دو کیلومتر مسیر ریلی واقع در این منطقه شرایط لازم برای انجام کار و سرعت بخشیدن به اتمام پروژه فراهم است.

کسب درآمد ارزی و توسعه مبادلات تجاری برای کشور با اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از موضوعات حائز اهمیت اتصال هرچه سریع‌تر ریل به بنادر کاسپین و بندر انزلی است اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده طول مسیر راه‌آهن به سمت بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی 10 کیلومتر بوده که دو کیلومتر از آن در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار دارد و این دو کیلومتر مسیر داخل محدوده به‌منظور اتصال راه‌آهن و سرعت بخشیدن درروند اجرای پروژه آزادسازی شده است.

رضا مسرور با تأکید بر اینکه اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی موجب کسب درآمد ارزی و توسعه مبادلات تجاری برای کشور می‌شود گفت: با تکمیل این پروژه دریای خزر به خلیج‌فارس متصل می‌شود و این مسیر مؤثرترین مسیر تجاری خواهد بود و با توجه به توافقات انجام‌شده و طبق روال قانونی و تفاهم‌نامه منعقده تعهدات خود را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با کشورهای چین و قزاقستان به‌منظور افزایش مراودات تجاری از طریق کریدور ترکیبی چین ـ قزاقستان ـ ایران (بندرکاسپین) افزود: این کریدور تجاری به لحاظ کاهش هزینه و زمان برای تجار مزیت نسبی دارد و کشور قزاقستان نیز بسیار علاقه‌مند به انجام مراودات از این کریدور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اولویت اصلی این سازمان در گام نخست اتصال راه‌آهن به بندر کاسپین و در گام بعدی ایجاد اسکله رورو است گفت: با انجام قراردادهای قانونی قرارگاه خاتم‌الانبیاء از ماه آینده ساخت این اسکله را با پس‌کرانه وسیع و اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان آغاز می‌کند اما با توجه به اهمیت اجرای این طرح نیاز است که با حمایت دولت در دریای خزر یک کشتی رورو متعلق به جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان