//
کدخبر: ۱۷۸۷۳۲ //

۱۰۴ اتوبوس جدید درون‌شهری وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم می‌شود

معاون شهردار قم گفت: ۱۰۴ دستگاه اتوبوس درون‌شهری به‌زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم اضافه می‌شود، ۵۰ درصد هزینه خرید این ۱۰۴ دستگاه را دولت و ۵۰ درصد دیگر را نیز توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

۱۰۴ اتوبوس جدید درون‌شهری وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس ذاکریان عصر امروز در نودمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم به‌شدت فرسوده و در معرض فرسودگی کامل قرارگرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز با اشاره به لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تصویب قرارداد 104 دستگاه اتوبوس درون‌شهری عنوان کرد:  50 درصد هزینه این اتوبوس را دولت از محل صندوق توسعه ارزی به خودروسازها پرداخته و 50 درصد دیگر را نیز شهرداری پرداخت خواهد کرد.

ذاکریان با تأکید بر نهایی شدن خرید این 104 دستگاه اتوبوس ادامه داد: این قرارداد در اسفندماه سال گذشته با شرکت سازنده نهایی شده و نرخ اتوبوس‌ها را نیز سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان آنالیز و تصویب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از این 104 دستگاه، 52 دستگاه را شهرداری به‌صورت مستقیم خریداری کرده و 52 دستگاه دیگر را نیز دولت بعد از ساخت توسط شرکت سازنده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم اضافه خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به هزینه هر دستگاه اتوبوس درون‌شهری خریداری‌شده توسط شهرداری قم اضافه کرد: هزینه هرکدام از این اتوبوس‌ها یک میلیارد و 188 میلیون تومان است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم نیز با اشاره به اخذ مجوز تخصیص مبلغ 35 میلیون تومان مابه‌التفاوت ارزش معوض شهرداری به اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: تلاش می‌شود برای احداث مسجد یا حسینیه در منطقه شهر قائم این مبلغ در یک بازده زمانی کوتاه پرداخت شود.

مجید اخوان با تأکید به لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تصویب قرارداد 104 دستگاه اتوبوس درون‌شهری گفت: برای خرید این 104 دستگاه اتوبوس درون‌شهری 123 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان