//
کدخبر: ۱۷۷۷۳۷ //

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان: سرریز سدهای گلستان خطری برای منطقه ندارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سرریز سد بوستان ۱۱ متر مکعب، گلستان ۸۵ متر و وشمگیر حدود ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه است و در شرایط فعلی تهدیدی برای منطقه ندارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:
سرریز سدهای گلستان خطری برای منطقه ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی نظری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آب در رودخانه های گلستان به دلیل ذوب شدن برف در مناطق کوهستانی و بارندگی پراکنده در منطقه با ظرفیت حداکثری خود جریان دارد.

نظری بیان کرد: با فروکش کردن سیلاب ناشی از بارش اخیر، در حال حاضر، با وجود پرآب بودن رودخانه ها، چنانچه بارش نداشته باشیم و ذوب برف به تدریج انجام شود، انتظار وقوع سیلاب مخرب را نداریم.

وی به وضعیت سدهای گلستان هم اشاره کرد و گفت: سد بوستان در کلاله، گلستان در گنبدکاووس و وشمگیر در آق قلا بیش از ۱۱۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارند.

نظری اضافه کرد: اکنون سر ریز سد بوستان ۱۱ متر مکعب در ثانیه، گلستان ۸۵ متر معکب در ثانیه و وشمگیر حدود ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه است و در شرایط کنونی تهدیدی برای منطقه ندارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان به آخرین وضعیت هدایت سیلاب از آق قلا و گمیشان اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیا و سپاه نینوای گلستان، ارتش جمهوری اسلامی و شرکت آب منطقه ای گلستان با ایجاد کانال و لایروبی رودخانه ها در حال سرعت بخشدن به تخلیه آب از این مناطق هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۷۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان