//
کدخبر: ۱۷۷۲۷۴ //
معاون عمرانی استانداری قزوین:

شهر آوج بیشترین بارش ها را در سه روز اخیر داشته است

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: بیشترین بارش در سه روز گذشته با 82 میلیمتر در روستای پرسپانچ در آوج و کمترین بارش با 28 میلیمتر در طارم سفلی ثبت شده است.

شهر آوج بیشترین بارش ها را در سه روز اخیر داشته است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی فرخزاد اظهار داشت: بارش‌های اخیر در استان قزوین نیز مانند سایر مناطق کشور بی سابقه بوده و خساراتی به بخش کشاورزی و واحدهای مسکونی و صنعت دامداری وارد کرده است.

وی بیان کرد: سیل الموت شدید است و میزان آب در باغ کلایه به ١٣٠ متر مکعب رسیده و بارش‌ها در معلم کلایه به صورت پراکنده و با شدت ادامه دارد.

فرخ زاد افزود: در معلم کلایه ترانشه بلوار خروجی شهر بر اثر شدت بارش ریزش کرده و مسیر در حال خاک برداری است.

بیشترین بارش در آوج، کمترین در طارم

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: طی ۳۶ ساعت گذشته بیشترین بارندگی در روستای پرسپانج در شهرستان آوج با ۸۲ میلی متر

بارش و کمترین میزان بارندگی استان در سه روز گذشته با ۲۸ میلی متر در طارم سفلی ثبت شده و میانگین بارندگی استان نیز در این مدت ٦٢ میلی متر بوده است.

وی در خصوص وضعیت دبی رودخانه‌ها گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی میزان دبی در رودخانه خر رود: ۱۵۰ مترمکعب بر ثانیه، ابهر رود: ۴۵ متر مکعب بر ثانیه، شاهرود: ۲۴۵ مترمکعب بر ثانیه، رودخانه بازار: ۸۰ مترمکعب بر ثانیه، باراجین: ۸۷ مترمکعب بر ثانیه

ثبت شده که میزان ورودی سیلاب‌ها در حال کاهش و افزایش است.

فرخزاد گفت: آب رودخانه حاجی عرب واقع در بخش مرکزی بوئین زهرا نیز به شدت بالا آمده است و احتمال تخلیه روستای حسین آباد در حاشیه این رودخانه برای جلوگیری از خطر آب گرفتگی وجود دارد.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: بارش باران در استان قزوین از روز شنبه آغاز شده و در روزهای آینده هم ادامه دارد هرچند از شدت آن کاسته خواهد شد اما از شهروندان انتظار داریم همچنان به توصیه‌های ایمنی اهمیت داده و امروز سیزده فروردین هم از رفتن به طبیعت خودداری کنند تا این روز را بدون حادثه سپری کنیم.

وی از آمادگی نیروهای امدادی و مدیریت بحران و شهرداری‌های استان هم خبر داد و گفت: تمامی نیروهای پلیس راه، راهداری، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران استان از ابتدای تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل هستند و تاکنون نیز با مأموریت‌های خود توانسته‌اند خسارات ناشی از سیل را در مناطق مختلف کاهش دهند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان