//
کدخبر: ۱۴۴۸۲۷ //
معاون استاندار قزوین :

تقویت دولت خدمت به کشور، انقلاب و نظام است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تقویت دولت در این شرایط خاص خدمت به کشور، انقلاب و نظام است و باید همه جریان های سیاسی در این زمینه همراهی و مشارکت جدی داشته باشند.

تقویت دولت خدمت به کشور، انقلاب و نظام است
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا آشناگر در نشست احزاب اصلاح طلب استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: از همه گروه‌های سیاسی خواستاریم که در کنار دولت و نظام باشند تا در این برهه خاص زمانی و با وجود همه تهدیدات بتوانیم نقش سازنده ای برای کشور ایفا کنیم.

آشناگر افزود: تشکیل چنین جلساتی با حضور نمایندگان احزاب سیاسی می تواند به حل برخی مشکلات و رونق سیاسی استان منجر شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: تمعیق گفت‌وگوی سیاسی و تشکیل اتاق های گفتگو از جمله برنامه های در دست اجرا هستند که در صورت برگزاری منظم و با کیفیت آنها می توان قدم های بلندی را در راستای ترویج گفتمان سیاسی برداشت.

وی افزود: نقطه ضعف اصلی در این است که گفت و گوها به منظور مفاهمه صورت نمی گیرد، درحالی که اگر فلسفه گفت و گو در دستور کار قرار گیرد، بسیاری از مشکلات جامعه رخت برمی بندند.

این مسئول سیاسی یادآور شد: از ماحصل گفت‌وگوهای نمایندگان سیاسی احزاب اصلاح طلب در این جلسه، افسردگی فعالان سیاسی استان برداشت می شود که به نظر می رسد مشکل اساسی آن در بخش فرهنگی است.

آشناگر با بیا اینکه احزاب اصلاح طلب استان نباید از گفت و گو مایوس شوند بلکه بر آن اصرار داشته باشند، افزود: هرچند ممکن است دولت ها به گفت و گو رغبتی نشان ندهند چون مطالبه ایجاد می کند اما این گفتگوها در نهایت نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: تسهیل در پاسخ به استعلام ها توسط نهادهای امنیتی، مطالبه درست احزاب است که باید شرایط آن با توسعه گفت و گو با این نهادها در جامعه فراهم شود.

آشناگر با بیان اینکه احزاب استان در عین جوانی، فرسوده شده اند، افزود: تمایل اعضای احزاب به مشارکت در قدرت در عین افسرده بودن یک تناقض است چون امکان ندارد فعالان سیاسی که افسرده و بدون روحیه هستند بتوانند مطالبات سیاسی مردم را محقق سازند.

معاون سیاسی استاندار گفت: از نمایندگان احزاب سیاسی استان خواهشمندیم که افسردگی را کنار گذاشته و با شادابی و فعالیت، مطالبات سیاسی خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه خانه احزاب هیچ گونه جهت گیری سیاسی ندارد، افزود: امروز باید همه جناح‌ ها راه اندازی خانه احزاب را از دولت مطالبه کنند تا شاهد تحقق آن در استان باشیم.

آشناگر با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر تلاش های زیادی برای راه اندازی خانه احزاب داشته اند، افزود: متولی قرار گرفتن مجموعه مدیریت شهری در راه اندازی خانه احزاب موجب برطرف شدن هرگونه ابهام در خصوص ورود دولت به تاسیس خانه احزاب می شود.

وی در پاسخ به انتقادی مبنی بر اینکه احزاب نقشی در انتخاب مدیران ندارند، افزود: نبود ساختار حزبی یکی از مشکلات اصلی در این زمینه است که می توان با تقویت احزاب و نقش آفرینی آنها به ساخت دولت و کادرسازی اقدام کرد.

آشناگر خاطر نشان ساخت: بی برنامگی احزاب و نداشتن معیار و وظیفه مشخص در طول انتخابات از مشکلات دیگر در این حوزه است که می توان با رفع آنها برای تقویت احزاب در نقش های مدیریتی جامعه کمک کرد.

وی گفت: برخی از نقدهایی که از سوی احزاب وارد می شود علمی و عملیاتی نیست و باید تلاش کرد نقدی را مطرح کرد که در نهایت به پویایی و کارایی هرچه بیشتر احزاب منجر شود.

معاون استاندار گفت: اولویت ما در انتخاب مدیران صلاحیت عمومی، تعامل گرایی و شایستگی است و تلاش کرده ایم مدیرانی که حامی دولت نیستند انتخاب نشوند.

وی با بیان اینکه همواره هیچ گونه نگاه جنسیتی در انتخاب مدیران در استان وجود نداشته است،افزود: اینکه گفته می شود زنان با فعالیت سیاسی حذف می شوند چندان با واقعیت سازگار نیست و اکنون مدیران زن در استان به خوبی از عهده اداره امور بر می آیند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۸۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان