//
کدخبر: ۱۷۶۸۳۴ //

اهداء عضو جوان تبریزی جان ۲ نفر را نجات داد

کلیه و قلب جوان تبریزی که به علت مرگ مغزی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری بود به دو نفر زندگی دوباره بخشید.

اهداء عضو جوان تبریزی جان 2 نفر را نجات داد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد علیزاده رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز در این خصوص اظهار داشت: به دنبال تشخیص و تایید پزشکان متخصص این مرکز مبنی بر مرگ مغزی شدن بیمار 38 ساله و موافقت خانواده بیمار اعضای وی اهداء شد.

علیزاده افزود: با هماهنگی و آمادگی تیم پیوند این مرکز بیمار به بخش پیوند اعضاء این مرکز انتقال و کلیه اهداء کننده به بیمار 28 ساله اهل مرند توسط تیم جراحی پیوند کلیه به مدیریت زمردی  جراح و متخصص پیوندکلیه این مرکز با موفقیت پیوند زده شد.

وی ادامه داد: قلب بیمار نیز برای پیوند تحت شرایط خاص و به صورت کاملا استریل و زمان بندی شده به بیمارستان شهید مدنی تبریز انتقال یافت.

علیزاده با تقدیر از عمل انسان دوستانه اهداء عضو و جان دوباره بخشیدن به افراد نیازمند یادآور شد: بخشش و اهداء عضو در حقیقت اهداء زندگی بوده و در آموزه های دینی ما نیز تاکید موکد شده است از اینرو انتظار می‌رود تا فرهنگ اهداء عضو بیش از پیش رواج یافته و شاهد پیوندهای عضو بیشتری از این قبیل باشیم.

وی خاطر نشان کرد:  ترویج فرهنگ اهداء عضو در واقع تزریق امید به جامعه می باشد لذا از تمامی افراد جامعه خواهشمندیم تا پس از تأیید و حصول اطمینان از مرگ مغزی کامل بیمار نسبت به  اهدا عضو اقدام نمایند.

علیزاده افزود: با توجه به اینکه در روزهای آغازین سال نو و نیمه تعطیل قرار داریم اما کادر درمانی این مرکز ارائه خدمات درمانی تشخیصی را یک وظیفه دانسته و اولین اهدا عضو سال جدید و اولین پیوند سال جاری امروز در این مرکز با موفقیت انجام یافت.

خاطر نشان می شود این عمل در مدت زمان 4 ساعت و تحت نظارت کاکایی  مدیر بخش پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انجام شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۸۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان