//
کدخبر: ۱۷۶۶۴۹ //
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان خبر داد:

سدهای دز و کرخه به تراز نهایی خود رسیده‌اند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با توجه به ورود سیلاب فراوان به سدهای دز و کرخه، این دو سد به تراز نهایی خود رسیده‌اند.

سدهای دز و کرخه به تراز نهایی خود رسیده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

کیامرث حاجی زاده با اشاره به سفر امروز رئیس جمهور به استان خوزستان، اظهار کرد: در جلسه شورای مدیریت بحران خوزستان با حضور رئیس جمهور، تمهیداتی در خصوص مدیریت سیل در خوزستان تمهیداتی اندیشیده شد؛ البته بحث مدیریت رهاسازی آب از سدهای استان از ابتدای آذرماه پس از برگزاری نخستین کارگروه مقابله با سیلاب خوزستان، با برنامه ریزی آغاز شد.

وی افزود: استان خوزستان بارش‌های بی سابقه‌ای در طول ۴۰ سال گذشته را تجربه کرده است و استان‌های بالا دست خوزستان به عنوان استان‌های آبریز، بارش‌های چندین برابر را نسبت به سال‌های گذشته داشتند؛ این امر باعث شد ورودی آب به سدهای خوزستان افزایش چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای داشته باشد به طوری که سدهای دز و کرخه به تراز نهایی خود رسیدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: از سال گذشته در منطقه شعیبیه شوشتر سیل بندهای آسیب دیده در سیلاب سال ۹۵ ترمیم شدند و بقیه سیل بندهای استان را با اعزام ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات برای دبی مشخص عبوری استحکام بخشی کردیم اما با توجه به بارندگی شدید در یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در حوزه بالادستی و خوزستان، ناچار به افزایش دبی خروجی سدها هستیم.

حاجی زاده اذعان کرد: از دو روز گذشته افزایش دبی در رودخانه‌های دز و کارون را داشتیم و در این راستا با بسیج تمامی امکانات و نیروها اعم از نیروهای مسلح، اعضا شورای مدیریت بحران استان، فرمانداران، بخش داران و شهرداران تمهیدات لازم اندیشیده شد.

حاجی زاده ادامه داد: امروز با وزیر نیرو بازدیدی از مسیرهای رودخانه کرخه و دز انجام و ارزیابی‌های لازم انجام شد.

وی تأکید کرد: تمامی نیروها در مناطق در معرض خطر سیل خوزستان مستقر هستند تا این سیلاب نیز مانند سیلاب چند ماه گذشته با حداقل ترین خسارت و بدون تلفات جانی مدیریت کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان