//
کدخبر: ۲۰۹۴۸ //

نگرانی بابت سر ریز شدن سد دز در شمال خوزستان وجود ندارد

مدیر عامل سد و نیروگاه دز در شمال خوزستان گفت: هیچ گونه نگرانی در خصوص سر ریز شدن احتمالی سد دز وجود ندارد و مشکل خاصی نیست.

نگرانی بابت سر ریز شدن سد دز در شمال خوزستان وجود ندارد

به گزارش فرتاک نیوز، برخی منابع خبری روز یکشنبه به نقل از مدیریت بحران خوزستان از وقوع رگبار و تندباد در این استان و احتمال سر ریز شدن سد دز خبر دادند.

سعید رئوفی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود:تمهیدات لازم برای مدیریت بارندگی های احتمالی در مناطق بالادست سد دز انجام شده است.

وی گفت: با همکاری مسئولان استانی و شهرستان اندیمشک تدابیر لازم برای مدیریت بارندگی ها برنامه ریزی شده و نگرانی وجود ندارد.

سد دز با 203 متر ارتفاع در زمان ساخت در سال 1342 به عنوان ششمین سد جهان و هم اکنون به عنوان پنجاهمین سد بلند جهان شناخته می شود.

سد بتنی دز برق آبی است که 125 هزار هکتار از زمین های پایین دست را آبیاری می کند و نقش مهمی در کنترل سیلاب های بالادست دارد.

دریاچه این سد 65 کیلومتر طول و 225 هزار کیلومتر مربع مساحت داشته و گنجایش نهایی آن 3،3 میلیارد متر مکعب است.

باز شدن دریچه های این سد به دلیل بارندگی شدید در بالادست و ورودی آب به دریاچه سد دز در اواخر فروردین گذشته منجر به طغیان رودخانه دز و آبگرفتگی چندین روستا ، زمین های کشاورزی ، تاسیسات زیربنایی و... در پایین دست و حاشیه این رودخانه شد.

معاون عمرانی سابق استانداری خوزستان میزان خسارت این سیل را 10 هزار و 530 میلیارد ریال شامل راه ها، ابنیه ، واحدهای مسکونی، تاسیسات زیربنایی، زمین کشاورزی و... عنوان کرده بود.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان