//
کدخبر: ۱۷۶۳۷۶ //

مدیر شرکت آب منطقه‌ای کردستان: افزایش میزان خروجی سدهای استان برای مهار سیلاب‌های در پیش‌رو

مدیر شرکت آب منطقه‌ای کردستان از افزایش میزان خروجی سدهای استان برای مهار سیلاب‌های در پیش‌رو خبر داد.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای کردستان:
افزایش میزان خروجی سدهای استان برای مهار سیلاب‌های در پیش‌رو
به گزارش فرتاک نیوز،

کامران خرم اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته آینده میزان خروجی سدهای استان بویژه سد قشلاق سنندج جهت مهار سیلاب های در پیش رو افزایش می‌یابد. 

وی بیان کرد: با توجه پیش بینی بارش‌های سیل‌آسا از ابتدای هفته آینده‌؛ جهت تخلیه بخش بیشتری از حجم ورودی به مخازن سدها برای مهار سیلاب‌های احتمالی پیش‌رو، نسبت به افزایش تدریجی خروجی سدهای استان بویژه سد قشلاق سنندج اقدام می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس ضروری است عموم مردم استان و بهره‌برداران پایاب سدهای قشلاق سنندج، گاران مریوان، چراغ ویس سقز، سورال دهگلان، زیویه و گاوشان کامیاران از حضور در حریم و بستر رودخانه‌های مذکور و سایر رودخانه‌ها و مخازن سدهای استان امتناع و در رعایت موارد ایمنی جدیت ورزند.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان همچنین از مردم خواست از تردد، توقف و اسکان در مسیرهای بالادست و پایین دست رودخانه‌ها و سدهای تا پایان بحران بارندگی‌ها به طور جدی پرهیز کرده تا از بروز حوادث غیرمترقبه در اثر افزایش خروجی سدها و سیلاب های ناشی از بارندگی و خطرات دیگر جلوگیری به عمل آید.

خرم همچنین از افزایش دبی ورودی و خروجی سایر سدهای استان خبر داد و گفت: صد در صد سدهای بانه، گاران، زریوار، زیویه و سورال نیز در سال‌جاری پُر شده است و سد گاوشان 93 درصد، آزاد 85 درصد، سنگ سیاه 33درصد، بوکان 82درصد، تالوار 69درصد و سد چراغ ویس 34درصد از ظرفیت مخزن آنها پر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۳۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان