//
کدخبر: ۱۷۶۰۶۳ //

آب ۷۷روستا در لرستان قطع است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: براثر سیلاب اخیر آب 168 روستا در این استان قطع شده بود که با تلاش نیروهای آبفار مشکل قطعی آب 91 روستا برطرف شده است.

 آب 77روستا در لرستان قطع است
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا کاکاوند اظهار داشت: اکنون اهالی‌ 77 روستا به دلیل عدم دسترسی جاده، قطعی برق و شکستگی خط انتقال آب همچنان با قطع آب مواجه هستند.

وی گفت: با تلاش شبانه روزی 27 اکیپ اتفاقات آب که اکنون در منطقه فعالیت می کنند ، امیدواریم مشکل برخی روستاها امشب و برخی دیگر تا فردا برطرف شود.

وی افزود: 11 تانکر سیار وظیفه آبرسانی به روستاها را برعهده دارد و همچنین آب بسته بندی شده توسط پنج کامیون بین روستاییان که مشکل آب آشامیدنی داشتند توزیع شد.

کاکاوند ادامه داد: عمده خسارت سیلاب به تاسیسات آب در بخش معمولان پلدختر ، شهرستان خرم آباد و شهرستان دوره چگنی بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان با اشاره به اینکه میزان خسارت سیلاب تاکنون مشخص نیست گفت: پیش بینی می شود سیلاب بیش از 100 میلیارد ریال به زیرساخت های این شرکت خسارت وارد کرده است.

موج دوم بارش ها همزمان با ششمین روز از تعطیلات نوروز در لرستان از صبح روز سه شنبه آغاز شده و براساس پیش بینی های هواشناسی لرستان امروز سه شنبه شدت بارش نسبت به روز گذشته بیشتر خواهد بود.

همچنین این بارش ها به صورت پراکنده است که عمده بارش ها به صورت برف در شهرستان های ازنا، بروجرد و الیگودرز خواهد بود.

موج اول این بارش ها که در مناطق جنوبی استان به 100 میلی متر نیز رسید با رعد و برق و در برخی مناطق همچون پلدختر با ریزش تگرگ همراه شد.

بارش باران که از عصر روز یکشنبه در لرستان آغاز شده تا بعدازظهر روز سه شنبه برای همه نقاط استان پیش بینی شده است.

براساس اعلام هواشناسی استان همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.

طی این مدت برخی مناطق جنوبی استان تا 100 میلی متر بارندگی را تجربه کرده اند و ریزش برف در ارتفاعات و گردنه هایی همچون فرسش، گله بادوش، رازان، گاماسیاب و زالیان پیش بینی شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۰۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان