//
کدخبر: ۱۷۵۸۳۲ //
آخرین وضعیت سیل گلستان؛

آق قلا ۴ روز زیر آب/ وضعیت فوق بحرانی است

با گذشت یک هفته از سیل گلستان، شهرستان آق قلا همچنان زیر آب است و وضعیت آن را فوق بحرانی اعلام کرده اند.

آق قلا ۴ روز زیر آب/ وضعیت فوق بحرانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرستان آق قلا در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال گرگان از ابتدای بارندگی شدید درگیر سیل شده است.

آق قلا چهار روز است که زیر آب قرار گرفته و علی رغم تلاش های انجام شده ارتفاع آب مقدار چشم گیری کاهش نداشته و اکثر خانه های ساکنان منطقه زیر آب است.

چند نقطه از راه آهن که مانع از عبور سیل بوده توسط سپاه و دستگاه های مرتبط شکافته شده است تا آب های اطراف آق قلا به دشت های اطراف هدایت شود.

از سوی دیگر جاده های منتهی به آق قلا هم به دلیل این که مسیر سیلاب را مسدود کرده بودند تخریب شدند.

امروز دوشنبه فرماندار آق قلا اعلام کرد که بخش های زیادی از آق قلا همچنان زیر آب است.

امانگلدی ضمیر که این روزها فشار افکار عمومی روی او بالاست و از عملکرد او انتقادهای بسیاری می شود اعلام کرد که مردم در اسکان اضطراری بمانند و به منطقه بازنگردند.

تردد در آق قلا فقط با قایق امکان پذیر است و به همین دلیل هیات های ورزشی قایقرانی و دستگاه های نظامی تمام تجهیزات مورد نیاز برای عبور در سیلاب را به منطقه هدایت کرده اند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی آق قلا خسارت ناشی از سیل تاسیسات آبرسانی روستاهای این شهرستان را۲۸ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این رقم برای روستاهای قابل دسترسی بوده است.

بهزاد صادقی با بیان اینکه خسارات ناشی از سیل تأسیسات آبرسانی روستاهای آق قلا ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال است، اظهار کرد: این رقم برای روستاهای قابل دسترسی بوده است.

وی افزود: در این مدت بسیاری از تجهیزات تاسیسات آبرسانی تعویض یا تعمیر شده و اهالی روستا از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

صادقی با بیان این نکته که به ۱۴ روستای شهرستان با ناوگان سیار آبرسانی می شود، افزود: اکیپ کنترل کیفیت و خدمات رسانی مدیریت آب و فاضلاب روستایی آق قلا با هدف نظارت بر کیفیت آب توزیع شده، در ورودی شهرستان مستقر است.

متاسفانه آب به فاضلاب های شهری نفوذ کرده و باعث بالا آمدن فاضلاب و جاری شدن در آب های سطح شده است.

از سوی دیگر برخی سوء افراد با سوءاستفاده از شرایط در منطقه حضور یافته اند و هم باعث اختلال در امدادرسانی و به سرقت رفتن برخی کمک های مردمی شده اند.

همچنین حجم زیاد آب برخی ساختمان ها را تخریب کرده و بعضی دیگر را در معرض تخریب قرار داده است.

متاسفانه تعداد زیادی از شهروندان موفق یا حاضر به تخلیه محل سکوننت خود نشده اند و همین مساله هم نگرانی هایی درباره حفاظت از جان آن ها و هم امدادرسانی به آن ها ایجاد کرده است.

از سوی دیگر بارندگی مجدد در گلستان آغاز شده و بعضی نگران هستند این بارندگی ها علاوه بر افزایش حجم سدهای گلستان باعث جاری شدن مجدد سیل در مسیر گرگانرود و شهرها و روستاهای حاشیه آن شود.

گرچه آب منطقه ای می گوید میزان سرریز سدهای گلستان کاهش داشته و جای نگرانی وجود ندارد اما مردم به دلیل توجه نکردن این دستگاه به هشدارها در ابتدای بارندگی دست به دامن شایعات شده اند.

سیلاب آق قلا علاوه بر منازل برخی مدارس و مساجد را هم تخریب کرده و این نگرانی وجود دارد سیستم آموزشی بعد از پایان سیلاب نتواند پاسخگوی نیاز دانش آموزان باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان