//
کدخبر: ۱۷۴۶۷۴ //
در شورای اداری استانداری عنوان شد:

استقرار کاربری ها با اشتغال ارتباط مستقیم دارد / اشتغال و سرمایه گذاری بدون فضای خوب امکان پذیر نیست

استقرار کاربری ها با اشتغال ارتباط مستقیم دارد / اشتغال و سرمایه گذاری بدون فضای خوب امکان پذیر نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد سالاری معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه در جلسه شورای اداری که امروز۲۷اسفند در سالن شهدای دولت به ریاست مهندس بازوند استاندار کرمانشاه برگزار شد  گفت:در سال ۹۷تمام پروژه های عمرانی را به سمتی بردیم که باعث اشتغال شود و در سال ۹۸باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

سالاری افزود:استقرار کاربری ها با اشتغال ارتباط مستقیم دارد و باید برای کسانی که به بخش سرمایه گذاری ورود می کنند هدایت درستی انجام بگیرد.

وی تصریح کرد:در بخش توسعه،طرح توسعه فرودگاه در حال انجام است و اداره کل راه آهن هم در کرمانشاه مستقر می شود و در طرح دهکده لجستیک از همه جلوتر هستیم و با مشارکت بخش خصوصی زیر ساخت ها را انجام خواهیم داد.

photo_۲۰۱۹-۰۳-۱۸_۱۴-۲۴-۵۰

معاونت عمرانی استانداری با اشاره به طرح جامع اربعین سال۹۷گفت: امیدواریم این طرح اوایل سال۹۸ تصویب شود واز دستگاههای اداری خواست تادر جذب اعتبارات عمرانی و عملیاتی کردن آنها به زیر مجموعه ها تاکید ویژه نمایند.

در ادامه جلسه هدایت حاتمی معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری گفت:در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ۱۱۷ جلسه برگزار شد و ۶۷۲ مصوبه که۳۷۲ مورد(۵۵درصد) آن نهایی و ۲۳۱ (۳۴درصد)مصوبه در دست اقدام و۷۳(۱۰درصد) انجام نشده است.

حاتمی گرفتاری سرمایه در گردش را تامین نقدینگی و تامین نهایی بنگاه ها دانست و افزود: اشتغال و سرمایه گذاری بدون فضای خوب امکان پذیر نیست و اگر به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم باید فضای کسب و کار مناسبی داشته باشیم وی همچنین از  موانع اداری برای بهبود فضای کسب

و کار،تامین مالی بنگاه ها،برداشت سلیقه ای از قانون و مالیات سلیقه ای به عنوان موانع فضای کسب و کار نام برد.

در ادامه جلسه شورای اداری سال ۹۷ محمد ابراهیم الهی تبار معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه به جایگاه خاص امنیتی در استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت:به دلایل تاریخی و شرایط حاکم امروز و با توجه به همسایگی ما با دو استان عراق نیروهای امنیتی ما توانسته اند مرزها را کنترل و از ایجاد مسائل امنیتی و درگیری در کشور جلوگیری کنند.

وی امنیت پایدار را در مشارکت مردم دانست و افزود: علیرغم تنش های اقتصادی که ارتباط مستقیم با جرائم دارد نه تنها رتبه استان کرمانشاه کاهش پیدا نکرد بلکه  از جهت فراوانی جرائم دو رتبه ارتقا پیدا کرد.

الهی تبار ۲۳ فعالیت را در حوزه اجتماعی اعلام کردو گفت:۵آسیب؛ طلاق،حاشیه نشینی،مناطق بحرانی، مفاسد اخلاقی و اعتیاد در حوزه آسیب های اجتماعی مورد مدیریت قرار گرفت و که ماحصل آن کاهش یک و ۷دهم درصدی نرخ طلاق در ۱۱ماهه سال ۹۷و افزایش ۲و ۷دهم درصدی ازدواج بود که به ازای هر۴ازدواج یک طلاق رقم خورد.

معاونت سیاسی امنیتی استانداری در بخش دیگری از سخنانش به ۲۵۰نقطه حاشیه نشین شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت:۱۳محله را تحت پوشش قرار داده ایم و امسال هم دفاتر تسهیلگری ۱۰محله دیگر را هم تحت پوشش قرار می دهیم.

وی تعداد جلسات در سال۹۷را ۴۲جلسه و تعداد مصوبات اجرا شده را ۴۰۰مصوبه اعلام کرد و افزود: ۱۳۲ درصدتسهیلات جذب شده در بخش اشتغال روستایی صورت گرفته است.

الهی تبار درادامه با اشاره به کمیسیون  تنظیم بازار و ساماندهی،توزیع و نظارت بر آن و با تاکید بر شبکه های موجود گروهای هدف گفت: ۱۸۰۰ تن مرغ، ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز،و ۵۰ تن شکر توزیع بین اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه پویانمایی در سال آینده از شهرداری ها خواست از فرصت های نوروزی برای برجسته کردن جشنواره که اتفاق بزرگی است استفاده شود.

الهی تبار به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده اشاره کرد وبه دستگاههای دولتی گفت: رعایت مواد قانونی و عدم استفاده از امکانات دولتی را ملاک عمل خود قرار دهند.

در پایان حبیب الله وفایی رییس سازمان برنامه ریزی کرمانشاه اظهار داشت: در سال ۹۷در مجموع نسبت به سال۹۶نرخ بیکاری۳درصد کاهش پیدا کرده و اگر این روند ادامه پیدا کند در سال ۹۸از جایگاه رتبه اول تنزل پیدا می کند.

وفایی افزود:در اعتبارات عمرانی رتبه پنجم را کسب کرده ایم و در سال ۹۸در غالب شورای اداری اعتبارات جامع را در اختیار دستگاه های دولتی قرار خواهیم داد.

وفایی همچنین از پرداخت مبلغ ۱۲ میلیارد تومان درتاریخ۲۲ اسفند ۹۷ برای کمک هزینه های زیر ساخت شهرداری خبر داد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۶۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان