//
کدخبر: ۱۷۴۵۴۷ //

بزرگترین کتیبه قلعه سنگی کشور با قدمتی ۳هزارساله از مخفیگاه سارقان کشف شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باندی که به‌صورت کاملاً حرفه‌ای بزرگترین کتیبه سنگی کشور با قدمت ۳هزارساله را به‌سرقت برده بودند در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس سمیرم دستگیر شدند

 بزرگترین کتیبه قلعه سنگی کشور با قدمتی ۳هزارساله از مخفیگاه سارقان کشف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار داشت: مردادماه سال 94 بزرگترین کتیبه قلعه سنگی کشور که در جنوب شهرستان سمیرم قرار دارد توسط یک باند حرفه‌ای سارقان آثار ملی به‌سرقت رفت که بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهر تحقیقات گسترده خود را برای دستگیری متهمان و بازگرداندن این اثر ارزشمند ملی آغاز کردند.

وی با اشاره به ابعاد این کتیبه بیان کرد: سارقان توانسته بودند با استفاده از تجهیزات و امکانات، این اثر تاریخی را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای از دل کوه بریده و از محل خارج کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: تحقیقات به‌روی این پرونده کماکان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس سمیرم در روزهای اخیر با یک کارویژه اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه 2 نفر از سارقان را در شهرستان آباده استان فارس شناسایی کردند و با نیابت قضائی به محل اعزام شدند و آنها را دستگیر کردند.

معصوم‌بیگی بیان کرد: با اعترافات صریح متهمان مشخص شد مخفیگاه نفر سوم باند و محل نگهداری کتیبه مسروقه در شهرستان یزد است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سرانجام با تلاش‌های 10روزه کارآگاهان پلیس صبح امروز با هماهنگی مقام قضائی نفر سوم باند مذکور نیز در یک عملیات ویژه دستگیر شد و کتیبه تاریخی از مخفیگاه وی کشف شد.

معصوم‌بیگی با ابراز اینکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی قدمت این کتیبه را مربوط به 3 هزار سال قبل اعلام کردند خاطرنشان کرد: بنابه اعلام کارشناسان این کتیبه که به‌خط پهلوی نگارش شده، بخشی از سند هویت مردم فلات مرکزی ایران به‌شمار می‌آید که با تلاش خستگی‌ناپذیر مأموران پلیس از به‌غارت رفتن آن جلوگیری شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی و پلیس شهرستان‌های آباده و یزد با مأموران پلیس اصفهان در عملیات ویژه انهدام باند سارقان آثار ملی گفت: افراد سودجو و فرصت‌طلبی که با سرقت آثار ملی و فروش آن‌ها اقدام به نابودی هویت تاریخی کشور می‌کنند، قطعاً پلیس و دستگاه قضا با آنها قاطعانه و قانونی برخورد می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان