//
کدخبر: ۱۷۴۳۱۱ //

فضای کسب و کار زنجان با اجرای درست استراتژی صنعتی بهبود می‌یابد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان با بیان اینکه کشور ایران به لحاظ ذخایر مواد معدنی جز ده کشور دنیاست، گفت: فضای کسب و کار زنجان با اجرای درست استراتژی صنعتی بهبود می‌یابد.

به گزارش فرتاک نیوز،

شهرام طهماسبی امروز در آخرین جلسه اقتصاد مقاومتی با بیان این که فلزات اساسی به عنوان کالاهای واسطه ای بعضا کالاهای معمولی زمینه تولید طیف وسیعی از کالا ها و محصولات را فراهم می کنند، اظهار داشت: با مقایسه جهانی در این حوزه جایگاه کشورمان به لحاظ تولید فلزات اساسی مشخص می‌شود.

وی افزود: ایران بر اساس گزارشات مراکز بین المللی سال 2016، نقره معدنی با 50 هزار تن تولید 9.2 درصد سهم جهانی، طلای معدنی با 3 هزار تن تولید یک دهم درصد، 0.9 درصد سرب و روی معدنی، 1.3 درصد از سهم روی، 0.9 درصد مس، فولاد خام 1.3 درصد و چدن خام  1.5 درصد را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ارتباط با صادرات فلزات نیز خاطر نشان کرد: بر اساس آمار انتشار یافته سال 2017 ایران در آهن و فولاد رتبه 38 جهانی با 1.4 میلیارد دلار صادرات، آلومنیوم رتبه 55 جهانی با 10 هزار دلار صادرات را دارد.

وی بیان کرد: ایران در صادرات مس رتبه 16 جهانی با 518 میلیون دلار، روی با 67 میلیون دلار صادرات رتبه 23، سرب با 80 میلیون دلار صادرات رتبه 18 و در نهایت با صادرات 44 میلیون دلار طلا رتبه 87 جهانی در این فلزات را دارا است.

طهماسبی کشور ایران را از لحاظ ذخایر معدنی دهمین کشور دنیا عنوان کرد و گفت: اگر بتوان این ظرفیت را با دانش و تکنیک به مزیت رقابتی تبدیل کنیم، زمینه‌های تولیدی و ارزش افزوده بسیاری ایجاد می‌شود ضمن این که اشتغال زایی فراوانی نیز خواهد داشت.

وی افزود: اگر استراتژی صنعتی کشور به درستی پیاده سازی شود و با چالش‌های پیش رو مقابله شود، فضای کسب و کار در کشور و در استان بهبود یافته و گشایش‌هایی نیز ایجاد می‌شود و به جای صادر کردن مواد خام قادر خواهیم بود تا با برنامه ریزی‌های انجام شده زنجیره‌های تامین و تولید کارخانجات را تکمیل کنیم.

طهماسبی با بیان این که  بیشترین فراوانی را فلزاتی همچون آهن، آلومینیوم، مس دارند، خاطر نشان کرد: چهارمین فلز فراوان و با ارزش دنیا فلز روی است و امیدواریم در استان نیز برای این فلزات اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: محصولات و آلیاژهایی که از این فلزات بدست می‌آیند زمینه ساز بسیاری از محصولاتی می‌شوند که در صنعت کاربرد دارد علاوه بر این اثر گذاری زنجان با پیشرفت‌هایی که بر بر این فلزات انجام می‌شود بیش از پیش در توسعه صنعتی در کشور نمود می‌یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۳۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان