//
کدخبر: ۱۷۳۹۴۳ //

نماینده مردم شهرضا در مجلس: ناوگان عمومی حمل و نقل شهرضا نیاز به نوسازی دارد

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتوبوس‌های دورن شهری شهرضا فرسوده است و آلودگی ایجاد می‌کند، تسهیلات باید برای توسعه حمل و نقل شهرضا اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس: ناوگان عمومی حمل و نقل شهرضا نیاز به نوسازی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سمیه محمودی شامگاه پنجشنبه در جلسه‌ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات شهرداری و دهیاری‌های شهرستان‌های شهرضا و دهاقان برگزار شد با بیان این‌که اگر امکانات به روستاها داده شود هیچ روستایی شهرنشین نمی‌شود، اظهار داشت: باید نگاه عادلانه به استان‌ها و شهرهای آن وجود داشته باشد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استان اصفهان مورد بی‌مهری‌ها قرار گرفته است، افزود: مدیران و مسؤولان نباید به کمک دولت چشم داشته باشند چرا که دولت کمترین کار را می‌تواند انجام دهد.

وی با بیان این‌که دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید به دنبال درآمد پایدار باشند و راهکارهای بسیاری در این زمینه وجود دارد، گفت: همدلی باید بین شوراها و شهرداران و دهیاری‌های باشد تا بتوانیم در پیشبرد امور موفق باشیم.

محمودی با بیان این‌که مردم به دنبال کار مدیریتی شهری هستند، در یک کشور نفتی هستیم اما آرزوی یک شهری و روستایی آسفالت معابر است، تصریح کرد: با آسفالت کردن معابر و کوچه‌ها بیشترین خدمات را به مردم داده‌ایم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که چون قیر ارزآور شده کمتر اختصاص پیدا می‌کند، تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهرضا مطالعات آن انجام شده است و مقداری قیر برای بافت فرسوده و حاشیه‌های شهر اختصاص پیدا کرده است.

وی با تأکید بر این‌که باید یک نگاه ویژه به شهرستان‌های شهرضا و دهاقان و روستاهای آن شود، عنوان کرد: شهرداری شهرضا دچار مشکلات مالی است، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیاز به پول نقد و قیر رایگان دارند.

محمودی با اشاره به این‌که حمل و نقل شهرضا و روستاهای آن دچار مشکل است، ادامه داد: اتوبوس‌های درون شهری فرسوده است و آلودگی ایجاد می‌کند، حمل و نقل بین روستایی ممنوع است اما با مدیریت فرماندار حمل و نقل بین شهر و روستاها انجام می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تسهیلات باید برای توسعه حمل و نقل شهرضا اختصاص پیدا کند، ماشین آلات شهرداری باید توسعه پیدا کند، مکان آماده در شهر و روستا داریم اما فاقد ماشین آتش‌نشانی است.

وی خاطرنشان کرد: برای کمیسیون ماده 5 نیاز به تفویض اختیار داریم تا با خود شهرضا بشود و یا این‌که سازوکاری اندیشیده شود تا روند طولانی بودن مسیر برداشته شود و راحت‌تر بتوان کار کرد.

پروژه‌های نیمه تمام اولویت شهرداری شهرضا

حبیب قاسمی در ادامه این جلسه با بیان این‌که وضعیت شهرداری‌های استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است، اظهار داشت: هزینه‌های جاری تبدیل به دغدغه شهرداری‌ها شده است به علت این‌که شهرداری‌ها بیشتر تمایل پیدا کردند به ساخت و ساز و به منابع درآمدی کمتر توجه شده است.

شهردار شهرضا با اشاره به معرفی 9 پروژه شهرداری شهرضا در پرتال سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها گفت: بودجه شهرداری شهرضا 33 میلیارد تومان است که حدود 23 میلیارد تومان آن وصولی شده است، که وضعیت خوبی نیست و نیاز به اصلاح بودجه است.

وی با بیان این‌که 20 میلیارد تومان هزینه جاری حقوق و بیمه می‌شود و جایی برای پروژه‌های عمرانی نگذاشته است، افزود: اولویت شورای شهر و شهرداری چندین پروژه نیمه تمام است.

قاسمی با اشاره به حمل و نقل فرسوده شهرضا بیان کرد: 45 دستگاه اتوبوس با حدود 16 هزار نفر سفر در چند سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شده است بعد از 6 بار آگهی یک نفر حاضر نیست که با ماهی 2 میلیون تومان این پروژه را بردارد.

شهردار شهرضا با اشاره به اعمال سیاست‌های تشویقی شهرداری شهرضا برای پیمانکار بخش خصوصی اتوبوسرانی گفت: به علت فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل درون شهری کسی حاضر نیست که در این پروژه شرکت کند بنابراین ناوگان حمل و نقل درون شهری شهرضا نیازمند تخصیص اعتبارات برای احیا و بازسازی است.

قاسمی با اشاره به اقلیم خشک شهرستان شهرضا عنوان کرد: طرح استفاده از پساب فاضلاب برای فضای سبز شهری آماده شده است و درخواست داریم با وام 3 میلیارد تومانی برای این طرح موافقت شود تا شاهد افزایش فضای سبز شهری باشیم.

سازمان اتوبوسرانی شهرضا نیاز به بازسازی و احیا دارد

کمال خدادادی در ادامه این جلسه با اشاره به قدمت صد ساله شهرداری شهرضا اظهار داشت: شهرضا خدمات ملی ارائه می‌دهد و یک شهر ترانزیتی است و بر سر 5 راه استان است، تمام شهرها و روستاهای اطراف تمام خریدشان را از شهرضا انجام می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان این‌که با وجود دو شهرک صنعتی و معین بودن این شهرستان در زمان بروز حادثه در جنوب استان امکانات آتش‌نشانی آن کم است، افزود: این شهر نیاز به ماشین‌آلات شهرداری و آتش‌نشانی دارد.

وی با بیان این‌که موقعیت خاص شهرضا سبب ایجاد ترافیک سنگینی در شهر شده است، تصریح کرد: در سال 2 هزار و 500 ماشین شماره‌گذاری می‌شود و غیر از مسافرانی که در این شهر تردد می‌کنند، سبب شده این شهر با مشکل ترافیک روبه‌رو باشد.

خدادادی با اشاره به مشکلات اتوبوسرانی شهرضا، ادامه داد: از 59 دستگاه اتوبوس 43 دستگاه فعال است، این اتوبوس‌ها در سال 80 خریداری شده و به روستاها هم سرویس می‌دهد، سازمان اتوبوسرانی باید بازسازی و احیا شود و در داخل شهر نیز نیاز به مینی‌بوس و میدل‌باس داریم.

رئیس شورای اسلامی شهرضا شهرضا ادامه داد: از سال 90 که طرح جامع شهر ابلاغ شده حدود 2 ماه پیش ارائه شد اما در این طرح 55 هکتار از محدوده شهر کم شده است و این امر و مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با تأکید بر این‌که کمیسیون ماده 5 استان را به شهرضا تفویض اختیار کنند، اضافه کرد: خیابان صاحب‌الزمان که از صد سال پیش تجاری بوده در طرح جامع شهر مسکونی زده است و خیلی از خیابان‌های دیگر که نیاز به اصلاح است، درآمدهای شهرداری مربوط به ساختمان‌سازی است.

سهمیه چهارم قیر به اصفهان رسید

علی‌اصغر ذاکری هرندی نیز در ادامه این جلسه با بیان این‌که به کل کشور 3 مرحله قیر تقسیم شد اما  قیر چهارم حواله آن به اصفهان رسید، تصریح کرد: شهرداری‌ها درخصوص معرفی پیمانکار اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان این‌که فروش قیر ممنوع است و از اعتبارات ملی است و دیوان محاسبات رصد می‌کند، گفت: نگاه دفتر شهری یک نگاه درآمد پایدار و احیای بافت های کهن و جذب سرمایه‌گذار است.

وی با بیان این‌که حدود 90 شهرداری بین 3 تا 5 ماه حقوق معوقه دارند و حقوق و عیدی‌شان پرداخت نشده و انتظار داریم تا پایان سال مساعدت در پرداخت حقوق بشود، افزود: مشکلی که بین دهیاری‌ها و بنیاد مسکن به وجود آمده است اگر دهیاری‌ها مانند شهرداری‌ها دستگاه اجرایی شوند بنیاد مسکن حذف می‌شود و مستقیم با سازمان مدیریت و برنامه با نظارت فرماندار موافقت‌نامه انجام می‌دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۹۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان