//
کدخبر: ۱۷۳۰۷۱ //

کار عملیاتی «سد چناره» طی چهار ماه آینده آغاز می‌شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های لازم ظرف 4 الی 5 ماه آینده کار عملیاتی سد چناره آغاز می‌شود.

کار عملیاتی «سد چناره» طی چهار ماه آینده آغاز می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

جلال میرزایی نماینده مجلس شورای اسلامی در استان ایلام اظهار داشت: سد چناره به عنوان مهم‌ترین آرزو و خواسته مردم چرداول با پیگیری‌های لازم در سطح استانی و ملی ظرف 4 یا 5 ماه آینده کار عملیاتی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: از 20سال پیش نمایندگان استان به دنبال احداث این سد بودند، این در حالی است که  مدت‌ها در پی اختصاص بودجه برای آغاز آن بودیم، در این راستا 25میلیارد تومان اعتبار برای سد چناره تصویب شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقش موثر سد چناره در تامین آب  شرب شهرستان چرداول، سیروان و بخشی از آب مورد نیاز ایلام است.

وی اذعان داشت: در 4 سالی که محمودی در سمت وزارت نیرو بود تلاش‌های شایانی جهت تخصیص بودجه برای این پروژه انجام شد اما به‌خاطر نبود اعتبارات و عدم پیگیری این سد کار اجرای آن شروع نشد.

این مقام مسوول اضافه کرد: در چند ماه اخیر کارهای بازنگری و مطالعات قبلی مرور شده است  که با تخصیص 60میلیون متر مکعب آب موافقت به عمل آمد.

اجرایی شدن این سد به چه صورت است ؟

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به پاسخ نحوه اجرایی شدن این سد گفت: برای احداث این سد طبق برآورد انجام شده 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

میرزایی خاطر نشان کرد: برای شروع به کار آن 50 الی60 میلیارد تومان که سهم دولت است باید مصوب و مابقی از طریق منابع خارجی تامین می‌شد، از طرفی نیز بانک توسعه اسلامی موافقت اولیه را اعلام کرده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به پیگیری برای احداث سد چناره اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به پیگیری‌های مکرر نهایتا امروز با مبلغی در حدود 25میلیارد تومان موافقت شد و 2 سال  طول می‌کشد که این پروژه ساخته شود.

جلال میرزایی در پایان گفت: با بهره برداری و تکمیل هر چه سریعتر این پروژه عظیم که دغدغه اصلی مردم و کشاورزان منطقه است شاهد پیشرفت عمران و آبادانی در سطح شهرستان چرداول خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۰۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان