//
کدخبر: ۱۷۳۵۳۵ //

استاندار قزوین: فراوانی و تعدد قوانین؛ مهم‌ترین مشکل تولید

استاندار قزوین گفت: فراوانی و تعدد قوانین، بخشنامه‌ها، دستور المعل و ابلاغیه‌ها مهم‌ترین مشکل ما در تولید است و گاهی تعارض قانون با بخشنامه‌ها چالش‌ها را بیشتر می‌کند.

استاندار قزوین: فراوانی و تعدد قوانین؛ مهم‌ترین مشکل تولید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی استانداری ، عبدالمحمد زاهدی در جلسه اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در شرایط کنونی کاهش فرآیند انجام کار و سرعت بخشیدن به بهبود فضای کسب و کار اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: برای نمونه یک سازنده مسکن باید ۶۱ مرحله را طی کند و متأسفانه آنقدر ایستگاه ایجاد کرده‌ایم که همین امر بیش‌ترین مانع در سرمایه‌گذاری است.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید بتوانیم تعداد فرآیندها که فسادزا است را کم کنیم زیرا هر چقدر گلوگاه بیشتر باشد فساد هم بیشتر می‌شود.

زاهدی یادآورشد: اداره دارایی مطالعات خوبی در خصوص فضای کسب و کار انجام داده که باید با اتکا به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بتوان به سمت بهتر شدن حرکت کرد.

وی اظهارداشت: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی نیازمند تحقیق و پژوهش هستیم، اما این موضوع مغفول و فقیر مانده و دچار چالش هستیم.

زاهدی گفت: جامعه آماری استناد شده در این پژوهش بیشتر افراد خاص است و نمی‌تواند بیانگر اندازه‌گیری مناسبی در زمینه سرمایه اجتماعی باشد.

استاندار قزوین یادآورشد: فراوانی و تعدد قوانین، بخشنامه‌ها، دستور المعل و ابلاغیه‌ها مهمترین مشکل ما در تولید است و گاهی تعارض قانون با بخشنامه‌ها چالش‌ها را بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: تغییر مقررات هم چون ثبات ندارد در این شرایط مشکل ساز شده و هنگامی که اصلاحیه‌های متعددی به قوانین می‌زنیم نشان می‌دهد در موقع قانون گذاری نگاه کارشناسی نداریم و هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کنیم.

زاهدی اضافه کرد: نقش تشکل‌های مردمی و بخش خصوصی در بهبود فضای کسب و کار باید جدی گرفته شود و اتاق بازرگانی می‌تواند در شناسایی موانع و ایجاد فرهنگ تولید کمک مؤثری باشد.

وی اظهارداشت: به نظر می‌رسد کار گروهی بلد نیستیم و حاضر به شراکت نیستیم و چون حس مالکیت شخصی داریم نمی‌توانیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

زاهدی گفت: اینکه می‌گوییم ۴۴۴ روز زمان تشکیل و اجرای حکم قضائی طول می‌کشد شاید زیاد قابل استناد نباشد چون باید پرونده‌های کسب و کار بررسی شود و ما همین گزارش را مبنا قرار دهیم و مهندسی معکوس کنیم تا از دل آن راهکار درآوریم.

وی اظهارداشت: سازمان‌هایی که با کسب و کار مرتبط هستند می‌توانند پیشنهاد بدهند که چگونه می‌توان فرآیند را حل کرد که در این راه هیأت مقررات زدایی می‌تواند تسهیل گر امور و راهنمای تولیدکنندگان باشد.

استاندار قزوین یادآورشد: فرآیندهایی که در استان نمی‌توان کاهش داد و فرآیندهایی که می‌توان کاهش داد و در اختیار استان نیست از مرکز پیگیری شود.

زاهدی گفت: از همراهی مدیران استان تشکر می‌کنیم اما باید بپذیریم افراد نخبه و فنی زیاد در کشور داریم که چون با سیستم اداری مشکل دارند دچار چالش می‌شوند.

وی اظهارداشت: وقتی در استرالیا دو ساعته و در امارات ۴۸ ساعته شرکت تأسیس می‌شود باید طولانی بودن بروکراسی اداری مورد آسیب شناسی قرار گیرد تا موانع برطرف شود.

زاهدی تصریح کرد: دولت باید با کمک بخش خصوصی، ادارات مالیات، بیمه تامین اجتماعی و پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی آموزش را جدی بگیرد تا با اطلاع رسانی مناسب بتوان تسیهل گر امور شد.

وی خواستار استقرار نماینده ادارات مالیات و شرکت توزیع نیروی برق در پارک علم و فنآوری قزوین برای تسهیل در امور شرکت‌های دانش بنیان شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۵۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان