//
کدخبر: ۱۷۲۰۵۳ //

معاون رئیس جمهور: خام فروشی نابودی نیروی انسانی است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فرهنگ خام فروشی نابودی نیروی انسانی و تولید کشور را به همراه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور: خام فروشی نابودی نیروی انسانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

سورنا ستاری شامگاه سه‌شنبه در شورای اداری استان فارس با اشاره به اینکه فرهنگ خام فروشی باعث نابودی نیروی انسانی می‌شود، افزود: این امر به سهم خود زیر ساخت‌های فرهنگی را از بین برده و کسانی که به مفت خوری عادت کنند به دنبال کار نمی‌روند.

وی با اشاره به چگونگی استفاده از ظرفیت نیروی انسانی همانند دوران دفاع مقدس، گفت: در اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند همان روحیه سال‌های جنگ هستیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه فارس استانی مهم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود، اظهار داشت: از این رو نیازمند افزایش تنوع کاری است.

ستاری با طرح این سوال که چگونه می‌توان از خام فروشی فاصله گرفت و اقتصاد را به دست جوانان سپرد؟ تاکید کرد: امروز دیگر نمی‌توان ایران را با توجه به عدد جمعیت و سطح رفاه موجود با پول نفت اداره کرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان نوآور با پول ساخته نمی‌شود، ادامه داد: محیط، فرهنگ، نوآوری و خلق ثروت اقتصاد دانش‌بنیان را ایجاد می‌کند و پول در آیتم‌های بعدی قرار می‌گیرد.

ستاری تصریح کرد: در حالی‌که دفاع، آموزش و بهداشت سه بخش مهم بودجه کشور را به خود اختصاص داده‌اند اما چرا نمی‌توانیم دوباره ابن سینا، خوارزمی و فارابی داشته باشیم، چون فرهنگ کارآفرینی و اکوسیستم را با پول نابود کردیم.

وی بیان کرد: استخدام بزرگترین خیانت به فرزندان کشور است، چرا که سقف آرزوها و پرش دانشگاه‌هایی که با دولت ساخته می‌شود، مشخص است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه درآمد دانشگاه‌ها باید از خود مردم به دست بیاید نه دولت، گفت: بخش خصوصی باید هزینه‌های دانشگاه را پرداخت کند که البته بخش خصوصی هم زمانی وارد می‌شود که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری بر دانشگاه از پول دلار و سکه و ماشین و خانه بیشتر باشد که این مهم امروز در استارتاپ‌ها مشخص است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه وجود تعداد زیادی جوان در اتاق بازرگانی نشان از پویایی اقتصاد و پوست کندن جدید در اقتصاد است، ادامه داد: معتقد است شهرها در آینده بسترهای آموزش‌های جدید و استارتاپیخواهند شد.

ستاری تصریح کرد: کارخانجات نوآور جایی است که استارتاپ‌ها را تولید و به محیط منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه کره کارآفرین خلع ارزش و خیانت به کشور است، افزود: توسعه در نگاه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری را درون زا دانست.
ستاری ادامه داد: سیستم‌های موجود در پارک‌های علم و فناوری قدیمی بوده و دیگر نباید با اتکای دولت پارک ساخت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: اگر بخش خصوصی به این نکته برسد که با سرمایه گذاری بر مغز انسان درآمد بیشتری دارد در این صورت شاهد تحولات بزرگ خواهیم بود.

ستاری با اشاره به اینکه در برخی از معیارهای نیروی انسانی رتبه دوم و سوم دنیا را داریم، افرود: بزرگترین استارتاپ‌هایآی تی و بیوتیک منطقه را در اختیار ایران است.

وی گفت: موافقت‌هایی برای راه‌اندازی کارخانجات نوآور در سطح شهر شیراز در این سفر انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۰۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان