//
کدخبر: ۱۷۱۵۰۲ //
نماینده تهران خبر می‌دهد

ادعای پاتک به خط ارتباطی پاستور

نماینده تهران خبر می‌دهد که ایمیل وزیر امور خارجه به رئیس جمهوری شنود شده است. هرچند معاون پارلمانی وزیر خارجه می‌گوید این ایمیل محرمانه نبوده ولی سخنگوی وزارت خارجه تأکید دارد که تاکنون متن استعفای ظریف(پیامی که از طریق ایمیل ارسال شده) در اختیار هیچ رسانه‌ای قرار نگرفته و نمی‌داند چگونه بخش‌هایی ناقص و دست‌کاری شده از این پیام استعفا به دست برخی رسیده است.

 ادعای پاتک به خط ارتباطی پاستور
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ساعات پایانی روز دوشنبه ششم اسفندماه در پیام کوتاهی در صفحه اینستاگرامش خبر از کناره گیری از سمت وزارت می دهد. کمی بعد این استعفا در صدر اخبار ایران و جهان قرار می گیرد. در ساعات ابتدایی هنوز کسی از علت این استعفا مطلع نیست و تنها گمانه زنی هایی در شبکه های اجتماعی در این باره منتشر می شود.محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ساعات پایانی روز دوشنبه ششم اسفندماه در پیام کوتاهی در صفحه اینستاگرامش خبر از کناره گیری از سمت وزارت می دهد. کمی بعد این استعفا در صدر اخبار ایران و جهان قرار می گیرد. در ساعات ابتدایی هنوز کسی از علت این استعفا مطلع نیست و تنها گمانه زنی هایی در شبکه های اجتماعی در این باره منتشر می شود.

صبح روز هفتم اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی لب به سخن می گشایند و احتمال می دهند علت استعفای ظریف با سفر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه  به تهران، ارتباط داشته باشد. هرچند خبر استعفا رسما تأیید شده اما همچنان علت استعفا روشن نیست. تا اینکه عصر روز هفتم اسفند ماه، یک سایت خبری به نام راه دانا، در خبری اختصاصی مدعی می شود که به متن استعفای وزیر امور خارجه دسترسی پیدا کرده است .

مدیریت راه دانا را فردی به نام مقداد زکی زاده بر عهده دارد. او پیشتر خبرنگار خبرگزاری فارس بوده است. بعد از این خبر از سوی راه دانا، چند سایت‌ دیگر از جمله باشگاه خبرنگاران جوان که متعلق به صداو سیما است، آن را منتشر می کنند. در واکنش به این خبر، خبرگزاری ایسنا به نقل از بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در ساعت 19 روز هفتم اسفند می نویسد: متن انتشار یافته در برخی از رسانه‌ها تحت عنوان «استعفانامه آقای محمدجواد ظریف خطاب به ریاست جمهوری اسلامی ایران» مورد تأیید نیست.

هشتم اسفند استعفای ظریف با مخالفت رئیس جمهوری مواجه می شود و وزیر امور خارجه به دفتر کار خود باز می گردد. اما حالا چند روز بعد از این ماجرا، ابعاد تازه ای از حوادث آن روز در حال روشن شدن است. علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که به تازگی با دیگر نمایندگان با ظریف دیدار کرده اند، خبر می دهد متن استعفایی که وزیر امورخارجه از طریق ایمیل به ریاست جمهوری فرستاده، شنود شده است.  رحیمی در پیامی در توییترش اعلام کره که ظریف هم می‌داند ایمیلش به رئیس‌جمهور و متن محرمانه استعفایش، شنود شده اما چیزی نمی‌گوید چون هم عادت کرده وهم به دنبال حاشیه نیست.

ساعاتی بعد رحیمی دوباره در این باره توییت می کند و می نویسد که معاون پارلمانی وزیر امور خارجه اطلاع داده که ایمیل ظریف محرمانه نبوده است. اما رحیمی در این توییت سخن تازه ای درباره شنود نمی گوید. در عین حال یک مقام آگاه در دفتر رئیس جمهوری در این باره به ایرنا اعلام می کند: اصولا دردولت هیچ مکاتبه محرمانه و دارای طبقه بندی از طریق ایمیل منتقل نمی شود.

قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که ماجرای شنود ایمیل وزیر امورخارجه چیست؟ می گوید: من در این مورد می توانم عرض نمایم که تاکنون متن کامل و دقیق استعفای هفته گذشته وزیر امورخارجه که مورد پذیرش ریاست جمهوری قرار نگرفت منتشر نشده است. او می افزاید: آنچه از هفته گذشته در برخی سایت ها منتشر شد، بخش های گزینش شده و متنی دستکاری شده از قسمت هایی از متن استعفا و فاقد اعتبار و صحت و دور از همه واقعیت های مندرج در متن اصلی به حساب می آید.

قاسمی همچنین توضیح می دهد: من درمورد اینکه این بخش های ناقص و دست کاری شده چگونه ساخته و پرداخته و در اختیار چند سایت قرار گرفته است هیچ گونه اطلاع و قضاوتی ندارم و اصولا فاقد تخصص لازم در این مورد هستم. ولی تا این لحظه اطلاعات من نشان می دهد که متن کامل استعفای وزیر امور خارجه در اختیار هیچ رسانه ای قرار نگرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان