//
کدخبر: ۱۷۱۵۹۱ //
در نشست خبری الهی تبار معاون سیاسی امنیتی،اجتماعی استانداری کرمانشاه اعلام کرد:

از نظر مسائل اخلاقی رتبه برتر استانی هستیم/ اعلام عملکرد سیاسی و امنیتی و اجتماعی کرمانشاه در سال ۹۷

محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی،اجتماعی استانداری کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه از کسب رتبه برتر استان کرمانشاه درمسائل اخلاقی خبر داد.

از نظر مسائل اخلاقی رتبه برتر استانی هستیم/ اعلام عملکرد سیاسی و امنیتی و اجتماعی کرمانشاه در سال ۹۷
به گزارش فرتاک نیوز،

الهی تبار سال ۹۷را سال ویژه ای به لحاظ شرایطی دانست وگفت:در سال ۹۷ چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را داشتیم و دشمن درایجادنظام سلطه به دنبال منافع علیه انقلاب اسلامی در حوزه روانی و اقتصادی و نا امنی و نا آرامی تلاش کرد،امریکا معاهده و تفاهنامه بین المللی برجام را زیر پا گذاشت و از برجام خارج شد و استان کرمانشاه درگیر مسائل زلزله بود و چالش های مختلف اجتماعی ،اقتصادی و امنیتی را تجربه کرد.

معاونت سیاسی امنیتی استانداری افزود: به دنبال تحرک های استکبار و فضای روانی در جامعه طریق رسانه های مجازی، مردم ایران توانستند سر افراز بیرون بیایند و ترفند های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی حضور مردم در ۲۲بهمن وجشن پیروزی انقلاب را نقطه عطف دانست و این موضوع را نشانه انسجام و پیام مقاومت اعلام کرد.

الهی تبارگفت:به اذعان همه مسئولین استان کرمانشاه مدیریت ارشدکارنامه قابل قبولی را در بحث زلزله ارائه کرد و از بازسازی مناطق روستایی تا پایان خرداد ماه ۹۸ وبازسازی مناطق زلزله زده شهری تا پایان سال۹۸خبرداد.

این مسئول اظهار کرد:۳۵هزار واحد مسکونی آسیب دیده داشتیم که ۲۵هزار واحد آن بازسازی شد و۶۱هزار واحد مسکونی مرمت شده است.

الهی تبار تصریح کرد: هم مرز بودن استان ما با کشور عراق در زمان زلزله با توجه به آسیب دیدگی ۱۰۴واحد مسکونی با توجه به مسائل امنیتی در منطقه کمترین جرائم را داشتیم. و با توجه به تردد و تراکم حضور مسئولین و وزرا مختلف در سال ۹۷مشکل امنیتی ایجاد نشد و در سایر شاخص های امنیتی سرافراز بیرون آمدیم.

وی افزود:در بحث سرقت نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری را داشتیم و سه رتبه ارتقا پیدا کرده ایم.

 وی کاهش خودکشی در سال گذشته را ۱۴درصد اعلام کرد و افزود:در سال ۹۶استان ششم بودیم و امسال کاهشی در زمینه خودکشی نداشتیم.

این مسئول افزود:در حوزه مسائل بهداشتی به دلیل از بین رفتن زیر ساختها و آب بهداشتی مشکل داشتیم و مشکلات و آسیب های شبکه های ابرسانی استان حل شدوتقسیم کار انجام گرفت.

الهی تبارگفت:در حوزه مسائل روحی و روانی استرسی زیادی در زمان زلزله ایجاد شد و رفتارهای پرخطر توسط بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های مردم نهاد مورد بررسی قرار گرفت،کار مشترک انجام شد و با ایجاد کمیته ای ویژه ۲۰هزارنفر در مناطق زلزله زده مورد غربالگری قرار گرفتند و کاردرمانی صورت گرفت و رفتارهای پرخطر مثل خودکشی و دگر کشی،که می توانست چالش جدی داشته باشد کنترل شد.

وی افزود:۲۳فعالیت ملی در استان با ۵اولویت اعتیاد،طلاق،مناطق حاشیه نشین،نقاط بحرانی و مفاسد اخلاقی و متناسب با هر استانی برنامه ریزی شد.

وتعداد دفاتر تسهیلگری برای برقراری خدمات حمایتی و متشکل از نیروهای متخصص را ۵دفتر اعلام کرد و افزود: تعداد این دفاتردر استان به ۹دفتر ارتقا یافت که۲دفتر در اسلام آباد،یک دفتر در کرمانشاه و یک دفتر در هرسین را شامل می شود وافزود:

اعتبارات تامین شده و ارزیابی موسسات نیاز به فراخوان صورت گرفته و منتظر نظر نهایی هستیم .

معاون سیاسی امنیتی استانداری تصریح کرد:درسال ۹۷ دربحث طلاق کاهش ۱/۶دهم درصدی و یک درصد افزایش ازدواج را داشتیم.

وی گفت:درزمینه طلاق در سه مرحله فعالیت هایی را شروع کردیم که شامل مراحل قبل از ازدواج حین ازدواج و دوره های ۶ساعته برای زوجین در نظر گرفته شد که این دوره ها بعد از گرفتن گواهی سلامت بصورت استانداردتوسط استادانی انجام می شود و میتواند در کسب مهارتهای زندگی برای پایدار ماندن بیشتر کمک کند.

 الهی تبار گفت:در زمینه مسائل اخلاقی و از نظر آرامش جز استان های برتر هستیم.

وی گفت:در زمینه اعتیاد در حوزه های درمان،پیشگیری و مقابله نسبت به سال گذشته ظرفیت های خود را افزایش داده ایم و کاهش اعتیاد و برخورد با قاچاقچیان در استان دنبال می شود.

الهی تبار افزود:در کارگروه بهداشت و درمان تهیه طرح جامع سلامت استان و تمام تمهیداتی که سلامت مردم را به خطر می اندازد و دلایل ایجاد آنها در برنامه پنج ساله هدف گزاری شد و در جهت رسیدن به جامعه سالم تمام دستگاهها و نهادها در استان مسئولیت پذیر شدند

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۵۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان