//
کدخبر: ۱۷۰۸۷۷ //
رئیس اداره آموزش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه:

مردم نسبت به اهمیت محیط زیست اطلاع کافی ندارند

رئیس اداره آموزش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه به تشریح علت کمرنگ بودن برنامه های آموزشی محیط زیست در سطح استان پرداخت.

مردم نسبت به اهمیت محیط زیست  اطلاع کافی ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

لیدا کلانتری رئیس اداره آموزش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگار فرتاک نیوز در مورد علت کمرنگ بودن برنامه های آموزشی محیط زیست در سطح استان گفت: اولین علت را عدم آگاهی مردم به محیط زیست میدانم که این خود نیز به علت عدم فرهنگ‌سازی مردم می باشد.علت دیگر کمبود اعتبارات و بودجه سازمان محیط زیست در کل کشور و استان می باشد و دیگر علت را کمبود نیروی آموزشی و عدم همکاری یک سری دستگاه های اجرایی دانست.

ایشان خاطرنشان کرد که اگر بخواهیم این آموزش ها اثر و پایداری بیشتری داشته باشند باید در سنین پایین تر مثلاً مهدهای کودک آموزش ها داده شوند.

وی در ادامه به تشریح دسته بندی آموزش  های همگانی در حوزه محیط زیست پرداخت و گفت: آموزش های همگانی ما به دو دسته تقسیم می شوند:۱_رسمی.۲_غیررسمی.

آموزش های رسمی با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نهضت سوادآموزی می باشد.

رئیس اداره آموزش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص آموزش های رسمی گفت:  در مدارس در پایه یازدهم کتاب انسان و محیط زیست را جهت آموزش داریم و در مهدهای کودک، بسته‌های آموزشی مربیان مهد ها را داریم که قرار است از سال ۹۸ اجرایی شود، در دانشگاه ها نیز درس شناخت محیط زیست را داریم که فعلاً به صورت اختیاری می باشد ولی تلاش بر این است که از دروس اجباری شود.

وی در پایان به آموزش های غیر رسمی اشاره نمود و گفت: آموزش های غیر رسمی نیز شامل آموزش زنان خانه دار، زنان شهری و روستایی، روحانیت، مدیران و صنایع می باشند که در استان ما انجام شده و نتایج خوبی را نیز به همراه داشته است.

خبرنگار : فائزه نیایش

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۸۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان