//
کدخبر: ۱۶۸۵۸۴ //
معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه:

برای پسماندهای ویژه با چالش جدی روبه‌رو هستیم / جانمایی آخر را شهرداری اعلام نکرده است

دفن پسماندهای ویژه و جانمایی آن یکی از مشکلات خاص در حوزه زیست محیطی می باشد.

 برای پسماندهای ویژه با چالش جدی روبه‌رو هستیم / جانمایی آخر را شهرداری اعلام نکرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از مشکلات زیست محیطی که می تواند آسیب های بسیار جدی و حتی بحران در حوزه محیط زیست را به دنبال داشته باشد، دفن پسماندهای ویژه می باشد  که باید برای رفع این مشکل چاره ای اساسی اندیشیده شود.

به همین منظور به سراغ  خانم دکتر آذر ولی زاده معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه رفتیم تا ببینیم  در این خصوص چه اقداماتی صورت گرفته است که ماحصل این گفت وگوی کوتاه را با هم می خوانیم.

فرتاک کرمانشاه: خانم دکترولی زاده لطفا بفرمایید در خصوص مدیریت پسماندهای ویژه در سطح استان چه اقداماتی صورت گرفته و آیا در این زمینه چالشی وجود دارد یا خیر؟

برای پسماندهای ویژه با چالش جدی روبه‌رو هستیم و به دنبال محل دفن برای آنها هستیم.در این خصوص جلسه ای در ماه گذشته با مدیریت خدمات شهری در مورد دفن پسماندهای ویژه خصوصا پسماندهای ویژه در حوزه فلزات برگزار شد.در این جلسه قرار شد مشاور محلی را جهت دفن این پسماندها تعیین و به سازمان محیط زیست اعلام کند.اما تا کنون جانمایی آخر را شهرداری اعلام نکرده است.

فرتاک کرمانشاه: مهم ترین پسماندهای ویژه چه پسماندهایی هستند؟.

از جمله پسماندهای ویژه مهم م یتوان به پسماندهای بیمارستانی اشاره کرد که شامل پسماندهای عفونی می‌شوند که البته علوم پزشکی ۵ مکان را جهت دفن پسماندهای عفونی تعیین کرده است.

فرتاک کرمانشاه: در خصوص دفن پسماندهای ویژه آیا اقدامی اساسی در استان صورت گرفته است؟

استان کرمانشاه جزو اولین استان هایی است که مسئله دفن و جمع آوری پسماندهای مطب ها و درمانگاه های سطح شهر را انجام داده و مدیریت می‌کند،به گونه ای که پس از جمع آوری ابتدا آنها را بی خطرسازی می‌کنند و سپس بر طبق استانداردهای تعیین شده در محلی در سراب قنبر دفن میکنند.

فرتاک کرمانشاه: سازمان محیط ریسب کرمانشاه در این رابطه چه برنامه هایی در دست اقدام دارد؟

 سازمان محیط زیست در این زمینه برنامه هایی در دست اقدام دارد که دو مورد از آن به شرح زیر می‌باشد:

1. جمع آوری و مدیریت پسماندهای نفتی در کنار جاده ها.

2.متعادل سازی میزان مصرف کودهای شیمیایی که موجب آلودگی خاک می‌شوند که در این راستا قرار است در اسفندماه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی جلسه ای در این خصوص با کشاورزان برگزار شود که بتوان آنها را نسبت به میزان مصرف کودهای شیمیایی به گونه‌ای که مشکلی در چرخه طبیعت ایجاد نشود آگاه کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۵۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان