//
کدخبر: ۱۶۸۶۹۲ //

کمپین "نذر درخت بلوط" در کرمانشاه راه‌اندازی شد

کمپین " نذر درخت بلوط" در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه راه‌اندازی شد.

کمپین "نذر درخت بلوط" در کرمانشاه راه‌اندازی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

روح‌الله فلاحی بنیان‎‌گذار این کمپین با اشاره به راه‌اندازی این کمپین، گفت: نذر درخت بلوط را ابتدا از مناطق زلزله زده استان از جمله سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین آغاز کردیم.

وی ادامه داد: با وجود شرایط سختی که مردم مناطق زلزله‌زده دارند به خوبی از این کمپین استقبال کردند و بنا داریم در مراحل بعد کمپین نذر درخت بلوط را در شهر کرمانشاه و دیگر استان‌های زاگرس نشین مانند ایلام، لرستان، و کردستان نیز گسترش دهیم.

فلاحی در خصوص نحوه فعالیت این کمپین نیز خاطرنشان کرد: در قالب این کمپین افراد نذر می‌کنند اگر نیتی که دارند برآورده شود، یک یا چند درخت بلوط در هر منطقه‌ای که دوست دارند و به صورت مستقل و شخصی بکارند.

وی معتقد است، این امر در درجه اول باعث فرهنگسازی برای حفظ پوشش گیاهی خواهد شد و مردم می‌آموزند به راحتی به درختانی که خودشان کاشته اند، آسیب نزنند.

به گفته فلاحی، کاشت درختان بلوط با کمک مردم می‌تواند بخشی از پوشش از دست رفته جنگل‌ها و درختان بلوط در منطقه زاگرس را نیز ترمیم کند.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که طی سال‌های اخیر به درختان بلوط منطقه زاگرس وارد شده، تاکید کرد: خشکسالی، آتش‌سوزی، قطع درختان و ... باعث شده از کیفیت و کمیت پوشش گیاهی منطقه زاگرس که عمده آن درختان بلوط است، کاسته شود.

فلاحی با بیان اینکه آسیب به پوشش گیاهی عواقب دیگری را نیز به دنبال دارد، آلودگی هوا، برهم خوردن اکوسیستم و آسیب به جانداران را از جمله این پیامدها برشمرد.

وی زمان کنونی را بهترین وقت برای کاشت درخت اعلام کرد و ادامه داد: اواخر زمستان فرصت خوبی است که مردم نیت خود را برای کاشت درختان بلوط عملی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۶۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان