//
کدخبر: ۱۶۶۶۶۶ //

«پارک موضوعی فضایی» در منطقه آزاد انزلی احداث می‌شود

در راستای توسعه صنعت گردشگری تفاهم‌نامه ایجاد پارک موضوعی فضایی یا همان اجرای شبیه‌سازی آسمان در زمین بین سازمان فضایی ایران و سازمان منطقه آزاد انزلی منعقد شد.

 «پارک موضوعی فضایی» در منطقه آزاد انزلی احداث می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 تفاهم‌نامه‌ای مشترک در 7 ماده و 11 بند امروز بین سازمان فضایی ایران و سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه صنعت گردشگری منعقد شد که به موجب توافق مذکور پارک موضوعی فضایی در این منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اجرای طرح‌های گردشگری موضوعی فضایی در سطح این منطقه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: منطقه آزاد انزلی جدابیت‌ها و توانمندی‌های بسیار متنوعی در حوزه گردشگری دارد و باید این ظرفیت‌های موجود را به بهترین شکل بارورتر کنیم.

رضا مسرور ایجاد تمایز در حوزه گردشگری را رویکرد اصلی و از اهداف راهبردی این سازمان اعلام کرد و بیان داشت: امکانات و زیرساخت‌های لازم گردشگری در منطقه آزاد انزلی فراهم است به طوری‌که سرمایه‌گذاران به ویژه در حوزه گردشگری فضایی می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر انتخاب این منطقه برای اجرای طرح‌های گردشگری فضایی را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در این بعد صنعت گردشگری فضایی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند که می‌توان از عملکرد آنان بهره‌برداری کرد.

مسرور اقدامات و برنامه های اجرا شده برای عدم وابستگی صنعت فضایی کشورمان به دیگر کشور را امری ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: می توان از الگوی کشورهای توسعه یافته در مسیر اقتصاد گردشگری فضایی در این منطقه به عنوان پایلوت این طرح ملی بهره برد.

وی توسعه گردشگری با هدف کاهش وابستگی کشورمان به ذخایر زیرزمینی را مورد تأکید قرار داد و افزود: گیلان در شمال کشور و به صورت بخشی‌تر منطقه آزاد انزلی توانمندی‌های بسیار زیادی در این حوزه دارد و می‌توان با یک نگاه ویژه‌تر زمینه ارتقاء هرچه بیشتر صنعت گردشگری را فراهم کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران با تأکید بر اینکه ایران در بخش صنعت فضایی جایگاه مطلوبی در عرصه بین‌الملل دارد بیان داشت: پیشرفت‌ها و دستاوردهای متخصصان کشورمان در این حوزه به حدی است که هم‌اکنون تمام زنجیره دانش و فناوری فضایی در آن بومی‌سازی شده است.

مرتضی براری با اشاره به اینکه جایگاه گردشگری فضایی در سطح جهان دائماً در حال رشد و ترقی است ابراز داشت: با توجه به اینکه زمینه این صنعت در ایران نیز فراهم است بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های متنوع گردشگری داخلی در جهت توسعه گردشگری فضایی بهترین استفاده را ببریم.

برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان فضایی ایران را گامی بسیار ارزشمند در راستای ایجاد طرح‌های گردشگری خاص و ویژه خواند و گفت: با امضای این موافقت‌نامه پارک موضوعی فضایی یا همان شبیه سازی آسمان در زمین در منطقه آزاد انزلی اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از برترین مدل‌های موفق دنیا در زمینه گردشگری فضایی در منطقه آزاد انزلی ایجاد می‌شود عنوان کرد: هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیار فراوانی به منطقه آزاد انزلی سفر می‌کنند به همین دلیل این منطقه برای ساخت پارک موضوعی فضایی انتخاب شد.

رئیس سازمان فضایی ایران ایجاد ارزش افزوده بر اساس داده‌های ماهواره‌ای و اقتصاد نوظهور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ در انقلاب صنعتی چهارم با پردازش داده‌ها ارزش افزوده ایجاد می‌شود به طوری‌که از تحلیل داده‌های ماهواره‌ای برای توسعه بخش صنعت و کشاورزی استفاده می‌کنند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه گردشگری فضایی در کشور به ویژه در استان گیلان ابراز داشت: منطقه آزاد انزلی در حوزه صنعت گردشگری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است و زمینه توسعه این فعالیت‌ها نیز به خوبی در آن وجود دارد.

جبار کوچکی‌نژاد پایلوت قرار دادن منطقه آزاد انزلی برای ایجاد پارک موضوعی فضایی را تصمیمی درست و به جا اعلام کرد و اظهار داشت: در صورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری گردشگری به ویژه در حوزه فضایی بر تعداد گردشگران خارجی که از این منطقه بازدید می‌کنند افزوده می‌شود.

از مفاد این توافق‌نامه می‌توان به پیگیری و تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری فضایی با استفاده از ظرفیت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی، همکاری در برگزاری همایش‌ها و رویدادهای مرتبط با گردشگری فضایی، جانمایی بخشی از اراضی گردشگری منطقه به ایجاد محیطی برای گردشگری فضایی اشاره کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان