//
کدخبر: ۱۶۵۰۹۷ //

استان کرمانشاه و جایگاه پنجم استانی در زمینه رشد اعتبارات عمرانی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با رشد 13درصدی در اعتبارات سال 98، در جایگاه پنجم رشد اعتبارات عمرانی قرار گرفت.

استان کرمانشاه و جایگاه پنجم استانی در زمینه رشد اعتبارات عمرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

حبیب‌ الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در مورد وضعیت بودجه این استان گفت: بررسی کلی اعتبارات استان کرمانشاه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ گویای این امر است که باتوجه به وضعیت اقتصادی و  سیاسی کشور، لایحه بودجه به درستی و با نگاهی بهتر به سنوات قبل هدایت وکنترل شده است.

به گفته وفایی وضعیت بخش اعتبارات هزینه‌ای استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۸ رشدی مناسب نسبت به سال‌های قبل داشته که نشان از دید مناسب و کارشناسی است .علاوه براین امر، در مورد رشد اعتبارات عمرانی یا تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و نفت باتوجه به سهم استان‌ها نسبت به سال گذشته روندی منطقی‌تر را طی نموده و استان توانسته است نسبت به سال قبل، از جایگاه بسیار بالاتری یعنی رتبه پنجم برخوردار شود.

وی افزود: علاوه بر موارد مذکور، قرار گرفتن چند پروژه مهم و استراتژیک درردیف‌های بودجه سنواتی از جمله راه گیلان‌غرب به سومار و راه قزانچی به پاوه با عنایت دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونان ایشان  پادار شده و علاوه بر آن، طرح‌های استانی ویژه مصوب قانون و فصول بازرگانی، منابع آب و آب و فاضلاب، رشد اعتباری مناسبی نسبت به سال ۱۳۹۷ داشته است. همچنین نگاه خاص به پروژه‌های آب و طرح گرمسیری که برای استان و کشور بسیار استراتژیک است و پیشنهاد تمدید اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی برای سال ۹۸ با‌اهمیت است.

وفایی در مورد درآمدهای استان گفت:  این‌که درآمد استان نسبت به میانگین کشور  در مقایسه با استان‌های دیگر از رشد کمتری برخوردار است، اما به دلیل وقوع زلزله سال ۹۶  معافیت‌های مالیاتی و به دلیل ازبین رفتن زیر ساخت‌ها، کارخانه ها و صنایع حداقل در هشت شهرستان زلزله‌زده این زیر ساخت‌ها بازسازی نشده و کاملا غیر فعال و تعطیل است.

وی تصریح کرد که نوسانات قیمت دلار موجب رکود  فعالیت‌های اقتصادی در شهرستان‌های مرزی شده و بازارچه‌ها به حالت نیمه تعطیل و تعطیل در آمده و این سبب شده است که گردشگران مختلفی که از اقصی نقاط کشور به کرمانشاه و شهرستان‌های مرزی مسافرت می کردند، دیگر حضور نیافته و علاوه بر این، کسب و کار رستوران‌ها، هتل ها و کسبه نیز  از رونق افتاده است . بدین منظور خواستار عدم افزایش درآمد درج شده در لایحه بودجه ۹۸ نسبت به مصوب ۹۷ هستیم به این دلیل که، با این اوصاف بی‌تردید درآمد ذکر شده تحقق نمی‌یابد. برای تحقق توسعه ، تمرکز دستگاهها و مدیران باید بر فعالیتها ، محورها و پروژه های کلیدی محرک توسعه قرار گیرد. در این راستا سند استان و برنامه عملیاتی در برش استانی و شهرستانی به عنوان مبنای تعیین و تعریف پروژه ها قرار می گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان