//
کدخبر: ۱۵۹۵۰۵ //

اعلام نرخ بیکاری ۱۸/۲ درصدی کرمانشاه در پاییز ۹۷

تعداد شاغلین استان کرمانشاه در پاییز امسال 591 هزارنفر اعلام شد.

اعلام نرخ بیکاری 18/2 درصدی کرمانشاه در پاییز 97
به گزارش فرتاک نیوز،

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از نرخ 18/2 دهم درصدی نرخ بیکاری در پاییز امسال در استان کرمانشاه خبر داد.

حبیب الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: با توجه به اظهارات متفاوت در ارتباط با نتایج طرح نیروی کار توسط مراجع مختلف در استان، به منظور تبیین و رفع ابهام نتایج طرح یاد شده بصورت فصلی و بر اساس الگویی واحد و با توجه به خوداظهاری پاسخگویان جامعه ی نمونه ،تحت نظارت مرکز آمار ایران که در سراسر کشور به اجرا در می آید، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل پاییز امسال را معادل18/2درصد اعلام کرد و افزود: این عدد درپاییز سال 96 معادل 25/1 درصد(بیست و پنج و یک دهم درصد) اعلام شده بود.

دکتر وفایی گفت: از بهار امسال در انتشار نتایج این آمارگیری فاصله اطمینان 95 درصد برای شاخص نرخ بیکاری ارائه گردیده که از نظر روش شناسی آماری، این فاصله اطمینان اگر از جامعه آمارگیری چندین نمونه با روش نمونه گیری یکسان استخراج شود بر اساس هرکدام از نمونه ها یک فاصله اطمینان برای مقدار واقعی نرخ بیکاری جامعه محاسبه شود ، انتظار داریم 95 درصداز این فواصل اطمینان نرخ بیکاری را شامل شود ، این فاصله برای استان کرمانشاه حداقل 15/5درصد( پانزده و نیم درصد دهم درصد و حداکثر 20/9 درصد (بیست درصد و 9 صدم درصد) می باشد و عدد اعلام شده 18/2 درصد نقطه ی مرکزی فاصله اطمینان مذکور است.

وفایی افزود: در بررسی شاخص های عمده طرح نیروی کار لازم است سه شاخص مهم نسبت، اشتغال ، نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی به صورت ترکیبی جهت تحلیل وضعیت اشتغال مورد نظر واقع شود .

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه در پاییز 97 نرخ بیکاری کشور نسبت به پاییز 96 روند ثابت11/7 درصد (یازده و هفت دهم درصد) را داشته اما نسبت اشتغال و نرخ مشارکت روند روبه افزایشی را نشان می دهد ، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در مقایسه با پاییز 96 حدود 6/9 درصد(شش و 9 دهم درصد) کاهش و شاخص های مشارکت اقتصادی 2/8 درصد(دو و هشت دهم درصد) و نسبت اشتغال 5/1 درصد( پنج و یک دهم درصد) افزایش یافته است که مجموعه اعدادفوق بیانگر حرکت به سمت وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به گذشته است .

وفایی افزود: بر اساس نتایج حاصل از طرح نیروی کار در پاییز 97 نسبت به پاییز 96  نرخ بیکاری در 16 استان کاهش داشته که بیشترین میزان کاهش مربوط به استانهای کرمانشاه با 6/9 درصد( شش و 9 دهم درصد) و چهارمحال و بختیاری با 4/2 درصد(چهار و دو دهم درصد) و فارس 3 درصد می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاهافزود: استان کرمانشاه در بین استانهای کشور با کاهش چشمگیر (بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری در کشور) در مقایسه با  فصل گذشته مواجه بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه گفت: طی مدت مذکور نرخ بیکاری در 15 استان کشور افزایش یافته که بیشترین میزان افزایش مربوط به استانهای البرز5/5 درصد پنج و پنج دهم درصد)،  سیستان و بلوچستان4/3 درصد( چهار و سه دهم درصد) و هرمزگان 2/6 درصد(دو و شش دهم درصد) می باشد. .

وفایی تعداد شاغلین استان در پاییز امسال را، 591 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد درمقایسه با شاغلین فصل مشابه سال قبل که 503 هزار نفر بوده افزایش  88 هزار  نفری داشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۵۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان