//
کدخبر: ۱۶۵۰۴۲ //

افتتاح ۳۳۹ طرح عمرانی - خدماتی در آذربایجان‌غربی

در سومین روز از دهه مبارک فجر 339 طرح عمرانی - خدماتی در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسید.

افتتاح 339 طرح عمرانی - خدماتی در آذربایجان‌غربی
به گزارش فرتاک نیوز،

در سومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر طرح‌های مختلفی با حضور مدیران استانی و شهرستانی در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسید.

209 طرح کشاورزی در ارومیه، 24 خانه مددجویی در نقاط مختلف استان،86 طرح عمرانی در خوی، 11طرح در چالدران، دو طرح در نقده، 13 طرح در اشنویه،14 طرح در میاندواب ،یک طرح در محمدیار، سه طرح در پیرانشهر و 6 طرح در سلماس را شامل می‌شود که برای اجرای آنها در مجموع سه هزار و 540 میلیارد ریال هزینه شده است .

افتتاح همزمان ۹۳ پروژه بخش آب و خاک آذربایجان‌غربی

93 پروژه بخش آب و خاک استان با ۱۹۷ میلیارد تومان اعتبار با حضور استاندار آذربایجان‌غربی در روستای بالو ارومیه به صورت همزمان افتتاح شد.

در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور محمدمهدی شهریاری، ۲۰۹ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان به صورت همزمان و نمادین در روستای بالو ارومیه افتتاح و کلنگ زنی شد.

از جمله طرح های مربوط به بخش کشاورزی، ۹۳ پروژه بخش آب و خاک استان با ۱۹۷ میلیارد تومان اعتبار و واحد بسته بندی میوه با 25 میلیارد ریال اعتبار بود که امروز با حضور مقام عالی استان در روستای بالو ارومیه مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، فاز ۲ شبکه آبیاری تحت فشار روستای بالو ارومیه با 8 میلیارد و 460 میلیون تومان کلنگ زنی شد و با اجرای این طرح، 400 هکتار از اراضی روستای بالو از شبکه آبیاری بهره مند خواهند شد.

همچنین با حضور محمد مهدی شهریاری، از ۴ دستاورد پژوهشی آرتمیای کشور در ارومیه رونمایی شد.

بانک ژن زنده آرتمیا اورمیانا، تولید ناپلی گارد، تولید آرتمیاگارد و افزایش مدت زمان ماندگاری فیله ماهی قزل آلای رنگین کمان ۴ دستاوری بودند که به دست مقام عالی استان رونمایی شدند.

آغاز عملیات اجرایی سه پروژه زیربنایی و بهره‌برداری از 2 پروژه عمرانی و اقتصادی نیز در خوی
با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در شهرستان خوی عملیات اجرایی سه پروژه زیربنایی آغاز و دو پروژه عمرانی و اقتصادی نیز به بهره برداری رسید.

در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی در شهرستان خوی عملیات اجرایی سه پروژه زیربنایی مرکز جامع خدمات سلامت منطقه اکبرآباد با 20 میلیارد ریال اعتبار، احداث سالن تشریح پزشکی قانونی با 10 میلیارد ریال، عملیات تعریض فاز نهایی محور خوی به فیرورق به صورت چهار خطه و با 9 میلیارد ریال آغاز شد.

همچنین به مناسب گرامیداشت دهه فجر 84 طرح عمران شهری و ساختمان خانه محله از پروژه باز آفرینی پایدار شهری در محله جمشید آباد خوی با 5 میلیارد و 800 میلیون ریال و واحد تولید خوراک دام و طیور به ظرفیت تولید 1400 تن در سال با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و با بهره برداری از این واحد به صورت مستقیم برای 20 نفر فرصت اشتغال فراهم شد.

11 سد بزرگ آبخیزداری در شهرستان چالدران به بهره برداری رسید

در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسوولان شهرستانی 11 سد بزرگ آبخیزداری در شهرستان چالدران به بهره برداری رسید.

این سدها با هدف کاهش خسارات ناشی از سیل به روستاییان و جلوگیری از رسوب و فرسایش خاک در قالب سدهای ملاتی و گابیونی با صرف اعتبار بیش از 30 میلیارد ریال ساخته شده است که با بهره برداری از این سدها 15 روستای این شهرستان از مزایای آنان بهره مند شدند.

بهره برداری از 16 طرح عمرانی –خدماتی در اشنویه

3 طرح عمرانی -خدماتی در پیرانشهرو 13 طرح خدماتی در اشنویه به بهره برداری رسید .

در سومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر مرکز پرورش زالو با تکثیر و پرورش و تولید جلبک با ظرفیت 100 هزار قطعه در سال و با اعتبار 200 میلیون تومان آورده شخصی در زمینی به مساحت 160 متر مربع افتتاح شد.

همچنین طرح هادی روستای سه کانی شامل کانیوو جدول و دیوار ساحلی بطول 1200 متر مربع و اعتبار 70 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

همچنین آبرسانی روستای گردباساک به طول 2 کیلومتر و اعتبار 330 میلیون تومان، 223 نفر از جمعیت این روستا از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند.

همچنین در سومین روز از دهه مبارک فجر 13 طرح در اشنویه افتتاح شد،12 طرح توسعه برق شهری و روستایی و طرح احداث دیوار صخره نوردی از جمله این طرح ها بود که برای اجرای این طرحها در مجموع 9 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

برپائی نمایشگاه دستاورد‌های 40 ساله انقلاب در سردشت

نمایشگاه دستاورد‌های 40 ساله انقلاب و توانمندی‌های بانوان به همت ادارات شهرستان سردشت در سه بخش دستاورد‌های 40 ساله انقلاب، صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان و هنر‌ها تجسمی به مناسبت دهه مبارکه فجر افتتاح شد.

این نمایشگاه با 35 غرفه همه روزه در دهه مبارکه فجر تا 23 بهمن ماه در سالن پژوهش سرای سردشت، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱3 و بعد از ظهر‌ها از ساعت ۱۶ تا 18 پذیرای بازدیدکنندگان است.

در این نمایشگاه، 15 غرفه از دستاورد‌های 40 ساله انقلاب مختص شهرستان شامل 500 عکس و پوستر، 50 فیلم و نماهنگ از رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای معظم و رزمندگان اسلام و نیز 17 غرفه از دستاورد‌های حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، بهداشت و آب و فاضلاب و صنایع دستی و توانمندی‌ها بانوان شامل محصولات تولیدی نظیر چرم ، کیف، مواد غذایی، قالی و گلیم ، گل و گیاه مصنوعی، صنایع دستی، بافندگی و دوزندگی، محصولات فرهنگی و کتاب، نقاشی پرتره چهره نگاری، تولیدات زنان روستایی نظیر عرقیات گیاهی و گلاب، تابلو‌های سنگی، منسوجات و 3 غرفه هنر‌های تجسمی در معرض دید بازدید کنندگان است.

بهره برداری همزمان 30 واحد مسکن روستایی پلدشت در سومین روز از دهه فجر

با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی در شهرستان پلدشت 30 واحد مسکن روستایی افتتاح شد.

در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور پیمان آرامون در شهرستان پلدشت 30 واحد مسکن روستایی افتتاح شد.

در این آیین که به صورت نمادین در روستای اروج محمد شهرستان پلدشت و با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان پلدشت برگزار شد به صورت همزمان 30 واحد مسکن روستایی افتتاح شد .

برای احداث این واحدها 6 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

همچنین در ادامه این مراسم مدرسه سه کلاسه روستای سارسی سو نیز به بهره برداری رسید و برای ساخت این مدرسه 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته است.

افتتاح 7 مسکن مددجویی در میاندوآب

در سومین روز از دهه مبارک فجر کلید هفت باب مسکن مددجویی با حضور فرماندار میاندوآب و مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی تحویل مددجویان بهزیستی شد.

این واحدهای مسکونی شامل یک واحد شهری و 6 واحد روستایی هستند که به طور متوسط ۷۰ مترمربع مساحت دارند و در مجموع با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال احداث و تحویل مددجویان شدند.

به گزارش فارس، به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر 586 پروژه عمرانی و 133 پروژه اقتصادی با 27 هزار و 310 میلیارد ریال اعتبار در آذربایجان‌غربی به بهره برداری می رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان