//
کدخبر: ۱۶۲۹۸ //

رشد ۱۰درصدی مسافران سیستان‌وبلوچستان در نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان گفت: آمار ورود گردشگر به استان نسبت به سال قبل 10درصد رشد داشته است.

رشد 10درصدی مسافران سیستان‌وبلوچستان در نوروز

به گزارش فرتاک نیوز،مشتاق‌گوهری مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان‌وبلوچستان، گفت: رویداد نوروزگاه که به‌منظور معرفی و احیای آداب‌و رسوم و آیین‌های نوروزی برنامه‌ریزی شده است، در 19 شهرستان استان سیستان‌وبلوچستان و دو روستای خمک و فیروزآباد استان برپا شده است.

وی ادامه داد: نوروزگاه استان سیستان‌وبلوچستان با استقبال بسیاری از گردشگران و همچنین اهالی شهرهای مختلف این استان مواجه شده است و به همین دلیل این نوروزگاه‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه آمار ورود گردشگر به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل با 10درصد افزایش همراه بوده است، عنوان کرد: منطقه آزاد چابهار از آغاز تعطیلات تاکنون، چهار برابر سال‌های گذشته میزبان مسافران و گردشگران نوروزی بوده است و به ترتیب شهرهای هامون و ایرانشهر هم با افزایش ورود گردشگران مواجه بوده‌اند.

برپایی 15 بازارچه صنایع‌دستی در سیستان‌وبلوچستان

گوهری افزود: استان سیستان‌وبلوچستان یک مقصد متفاوت، متنوع و جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی است و ما برنامه‌های بسیار زیادی برای معرفی این استان به گردشگران تدارک دیده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص موسیقی استان سیستان‌وبلوچستان، تورهای موسیقی مقامی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود تا گردشگران با این نوع موسیقی و ابزارآلات آن آشنا شوند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان‌وبلوچستان 15 بازارچه صنایع‌دستی در نقاط پرتردد استان اعم از راه‌آهن، فرودگاه و مراکز خرید شهرهای مختلف به‌منظور معرفی و عرضه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی سیستان‌وبلوچستان به گردشگران برپا شده است.

 

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان