//
کدخبر: ۱۶۰۱۲۳ //

مراسم رونمایی از ۵۰ جلد دیوان شعر حسینی در اردبیل برگزار شد

مراسم رونمایی از ۵۰ جلد کتاب مرتبط با اشعار حسینی که به همت انجمن شعرای استان اردبیل به زیور طبع و نشر آراسته شده بود، برگزار شد.

مراسم رونمایی از ۵۰ جلد دیوان شعر حسینی در اردبیل برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 با برگزاری مراسمی از کتاب‌های منتشر شده با موضوعات فرهنگی و مذهبی که در مدح و رثای اهل بیت (ع) به چاپ رسیده بود، رونمایی گردید.

در این مراسم که شامگاه یکشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری ولایت سپاه حضرت عباس (ع) برگزار شد، از پیشکسوتان و فعالان انجمن شعرای حسینی اردبیل نیز تجلیل به عمل آمد.

۵۰ کتاب رونمایی شده حاصل ۳۰ سال فعالیت علمی، مذهبی و فرهنگی انجمن شعرای حسینی دارالارشاد اردبیل بوده که از سال ۱۳۶۷ نشر و چاپ شدند.

گفتنی است در این انجمن فرهنگی و مذهبی تاکنون بیش از ۴۰ شاعر بزرگ و نامی استان پرورش یافته و در حال حاضر نیز ۱۵ شاعر در حال فعالیت هستند.

با توجه به اینکه استان اردبیل به عنوان پرچمدار شعر آئینی محسوب شده و از این خطه شعرای نامداری به موضوع باورهای دینی و اخلاقی به ویژه حماسه‌سازی‌های عاشورا ورود پیدا کردند، تجلیل از شعرای پیشکسوتی که سالیان سال عمر گرانبهای خود را صرف ترویج فرهنگ ناب حسینی کردند، در ایجاد انگیزه و الگوسازی بین شاعران جوان تاثیرگذار خواهد بود.

لازم به توضیح است مراسم رونمایی از ۵۰ کتاب حسینی در اردبیل با محوریت رشد و تعالی شعر آئینی و تجلیل از پرچمداران جریان ناب شیعی و حسینی برگزار شد تا در حفظ و انتقال مفاهیم فرهنگی عاشورایی و حسینی به نسل‌های بعدی موفق ظاهر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۱۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان