//
کدخبر: ۱۵۷۷۱۴ //

اصفهان| راه‌اندازی شهرک حمل و نقل زرین‌شهر نتیجه تلاش تمام مسئولان است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقی که در راه اندازی شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر انجام گرفته حاصل تلاش و تعامل همه مسئولان امر بوده که در حوزه فعالیت خود کارها را به پیش برده‌اند.

اصفهان| راه‌اندازی شهرک حمل و نقل زرین‌شهر نتیجه تلاش تمام مسئولان است
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن کوهکن عصر امروز در نشست بررسی روند راه‌اندازی شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر اظهار داشت: وقتی قرار باشد به سمت تحلیل موضوعی حرکت کنیم تا بتوانیم مشکلات پیش روی آن را مرتفع سازیم ذهنمان به جای اشخاص باید به سمت ساختار و روش‌ها معطوف شود و قطعا تا زمانی که این مهم در همه امور کشور اصلاح نشود بسیاری از کارها و پروژه‌ها به درازا خواهد کشید که در نهایت سیی رخ دادن اتفاقاتی می‌شود که برای همگان نامیمون خواهد بود.

وی افزود: شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر تجربه‌ای را برای همه ما به همراه دارد و آن تجربه این است که در اموری که قرار است با همکاری و همراهی همه انجام شود حداکثر کارها در حداقل زمان انجام خواهد گرفت و تجربه حکم می‌کند اگر از ابتدای انجام یک پروژه دقت عمل لازم انجام گرفته و همه جوانب و زوایای امر در نظر گرفت شود در مسیر راه کمتر دچار مشکل شده و زمان را از دست خواهیم داد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلنگ شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به دست سید محمود حسینی آخرین استاندار از زمان دوره اصلاحات بر زمین زده شد.

وی بیان کرد: در آن زمان اصل و کلیات طرح از سوی شورای اسلامی شهر در اختیار بنده قرار گرفت و وارد جزئیات نشدم چرا که چنین حقی را برای خود قائل نبودم و اصل را بر اعتماد گذاشته که شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر همه برررسی‌های لازم را انجام داده و با در نظر گرفتن همه جوانب امر پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به امضاء قرار داد با بخش خصوصی ختم می‌شود.

کوهکن افزود: بنا بر هر دلیلی در زمان شهردار سابق به این نتیجه دست پیدا کردند که این قرارداد با مشکلاتی روبه روست و این مسئله تا جایی دنبال شد که به پایه اختلاف طرفین یعنی شهرداری زرین شهر و سرمایه گذار بخش خصوصی مبدل شد.

وی ادامه داد: حال باید گفت هر قراردادی که مفاد آن روشن و شفاف نباشد امکان برداشت‌های متفاوت را به همراه خواهد داشت و این موضوع در قرار داد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به وجود آمد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده هنوز رسما کار خود را در مجلس دهم آغاز نکرده بودم که با توجه به اهمیت موضوع اولین جلسه با اعضای شورای اسلامی زرین شهر برگزار شد و چنین مطرح شد که سه راه مطلوب، معقول و اضطرار برای حل مشکل پیش روی پروژه شهرک حمل و نقل وجود دارد و در نهایت همه دست به دست یکدیگر داده تا این چالش مهم از پیش روی راه اندازی پروژه برداشته شود.

وی اظهار داشت: جلسه‌ای نیز با سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد و در این جلسه چنین مطرح شد که قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر از نظر شکلی هیچ‌گونه ایرادای نداشته اما به هر جهت در قرارداد مشارکت باید قراداد، قراردادی شفاف باشد چراکه وقتی در ابتدای امر اختلافاتی ایجاد می‌شود در ادامه مسیر طرفین قطعا با مشکلات متعدد و جدی مواجه خواهند شد از این رو بخش خصوصی نیز پس از برگزاری جلسات مختلف به تعدیل قرار داد رضایت داد.

وی تصریح کرد: هر فردی که به مسائل حل مشکلات و چالش‌ها باشد به گونه‌ای عمل خواهد کرد که پروژه مسیر اجرایی خود را ادامه دهد و خوشبختانه با نگاه مثبت دادستان فعلی شهرستان با ادامه روند پروژه موافقت شد و برهمین اساس شهردار و اعضای شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم موضوع آغاز ادامه فعالیت را دنبال کردند.

کوهکن بیان کرد: امروز احساس می‌شود مسیر حرکت بهره‌برداری از شهرک حمل و نقل بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین شهرداری و سرمایه گذاری بخش خصوصی به امضا رسیده بود از مسیر ریل گذاری شده کمی فاصله گرفته است و این مسئله قطعا آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر هر شخص با انجام کاری به دنبال کسب نام باشد با مشکل مواجه خواهد شد اما اگر کار برای رضای خدا انجام گیرد به ثمر خواهد نشست و امروز اتفاقی که در راه اندازی شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر انجام گرفته حاصل تلاش و تعامل همه مسئولان امر بوده که در حوزه فعالیت خود کارها را به پیش برده‌اند.

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: هر کاری که از روال خود خارج می‌شود تبعاتی را به همراه خواهد داشت از این رو انتظار می‌رود موضوع شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر کاملا تخصصی و غیر سیاسی دنبال کنیم تا در نهایت کام مردم شیرین شود.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه نیز آن بوده که مشخص شود پروژه در چه مرحله‌ای قرار داشته و زمان‌بندی مشخص بهره برداری از فاز نخست پروژه چه زمان بوده و براساس گزارش ارائه شده از سوی شهردار زرین شهر دهه فجر زمان مناسبی است که این پروژه به بهره برداری برسد.

کوهکن خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آبی که امروز استان اصفهان و شهرستان لنجان با آن مواجه است پیشنهاد می‌شود فاضلاب شهرک حمل و نقل زرین شهر در محلی جمع آوری و به صورت پکیج تصفیه شود تا با پساب آن بتوان فضای سبز شهرک را حفظ و نگهداری کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان