//
کدخبر: ۱۵۶۹۷۳ //

استاندار تهران تاکید کرد: با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی می‌توانیم بهره‌برداری سریع‌تری از آنها داشته باشیم

استاندار تهران با تاکید بر لزوم واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی، گفت: با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی می‌توانیم بهره‌برداری بهتر و سریع‌تری از آنها داشته باشیم.

استاندار تهران تاکید کرد: با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی می‌توانیم بهره‌برداری سریع‌تری از آنها داشته باشیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه پانزدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران، در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی گفت: تصدی‌هایی که در اختیار بخش‌های دولتی و نه حاکمیتی بوده و قابلیت واگذاری دارد، باید نسبت به واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام کنیم.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب از قابلیت خوبی برای واگذاری به بخش خصوصی برخوردارند به شکلی که می‌توان با واگذاری تمام آنها به بخش خصوصی قیمت تمام شده آب تصفیه شده را کاهش داد و هزینه آن را دریافت کرد؛ البته این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار تهران ادامه داد: یکی از نهادها ۹۲ درصد از وظیفه و تصدی خود را واگذار کرده و تملک آن در اندازه صفر است. باید از توسعه تعاونی‌ها و بخش خصوصی حمایت شود. در این راستا در حوزه پروژه‌ها اگر ادارات دولتی پیشقدم واگذاری نشوند، شاهد خواهیم بود که اجرای پروژه‌ها به طول می‌انجامد و تکمیل آنها برای سال‌های متمادی زمان می‌برد که قطعا این مساله به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: قانونگذار در طول سنوات گذشته صراحتاً عنوان کرده که هر پروژه در هر میزانی از پیشرفت فیزیکی می‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود. اکنون پروژه‌هایی وجود دارند که به جهت تخصیص اعتبار به صورت قطره‌چکانی در بازه زمانی ۲۰ حتی ۳۰ ساله به آنها اعتبار تخصیص داده می‌شود و بدین ترتیب از اهداف اولیه فاصله می‌گیرند. به عنوان نمونه پروژه فرودگاه حضرت امام (ره) اگر در زمان اولیه به بخش خصوصی واگذار می‌شد، می‌توانستیم به مراتب بهره‌برداری سریع‌تری از آن داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۹۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان