//
کدخبر: ۱۵۶۰۰۶ //

کهگیلویه و بویراحمد| هنرستان شبانه‌روزی عشایر در شهرستان بویراحمد راه‌اندازی می‌شود‌

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از راه‌اندازی هنرستان شبانه‌روزی عشایر در منطقه گنجه‌ای شهرستان بویراحمد در سال آینده خبر داد.

کهگیلویه و بویراحمد| هنرستان شبانه‌روزی عشایر در شهرستان بویراحمد راه‌اندازی می‌شود‌
به گزارش فرتاک نیوز،

ایوب رضایی شامگاه پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران هنرستان‌های شهرستان بویراحمد اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در هنرستان‌ها از سیاست‌های برنامه ششم توسعه و وزارت آموزش وپرورش بوده و در این راستا توسعه و تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای در دستورکار آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون 65 هنرستان دولتی، غیردولتی و ضمیمه در سطح استان فعالیت می‌کند که در این هنرستان‌ها بیش از هفت هزار دانش‌آموز در 43 رشته کاردانش و 17 رشته فنی و حرفه‌ای به تحصیل مشغول هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود 350 هنرآموز کار آموزش این دانش‌آموزان را بر عهده دارند، گفت: تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای گام مهمی در راستای حل مشکل اشتغال و بیکاری است.

رضایی از اجرای طرح ایران مهارت در 93 آموزشگاه در مقطع متوسطه اول در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: در این طرح دانش‌آموزان دوره متوسطه با یک نوع مهارت آشنا می‌شوند. 

وی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در آینده شغلی دانش‌آموزان، گفت: مدیران مدارس باید تلاش کنند با دادن آگاهی‌های لازم، دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که بازار کار مناسبی دارند، هدایت کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از راه‌اندازی هنرستان شبانه‌روزی عشایر در منطقه گنجه‌ای شهر یاسوج در سال آینده خبر داد و بیان کرد: با تأسیس این هنرستان، بستر برای تحصیل دانش‌آموزان عشایر و حومه شهر یاسوج  در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش فراهم می‌شود.

رضایی به اختصاص 2 میلیارد تومان برای خریداری تجهیزات هنرستان‌های استان اشاره داشت و عنوان کرد: به زودی بخشی از تجهیزات خریداری شده و در اختیار هنرستان‌ها در سطح استان قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: با قول‌های مساعدی که در زمینه تامین منابع مالی و سرانه دانش‌آموزی در بودجه 98 داده شده است، هنرستان‌ها به تجهیزات موردنیاز مجهز می‌شوند.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مدیران هنرستان‌ها به سمت کیفی‌سازی و کاربردی کردن آموزش حرکت کرده و با شناسایی ظرفیت‌ها در راستای تولیدی کردن و درآمدزایی هنرستان‌ها گام بردارند.

رضایی ادامه داد: جذب دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در شهرستان بویراحمد  با توجه جمعیت دانش‌آموزی آن بسیار ضعیف است که لازم است مسئولان این شهرستان برای هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی برای سال تحصیلی آینده تلاش مضاعفی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۰۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان