//
کدخبر: ۱۵۰۸۸۲ //

بارش برف و باران تا یکشنبه در آذربایجان شرقی ادامه دارد

بارش باران و برف اغلب مناطق آذربایجان شرقی را فرا گرفته که طبق نقشه‌های پیش یابی تا یکشنبه هفته پیش رو ادامه خواهد داشت.

 بارش برف و باران تا یکشنبه در آذربایجان شرقی ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناسان اداره کل هواشناسی استان پیش‌بینی کردند طبق نقشه‌های پیش یابی بارش باران و برف در آذربایجان شرقی تا یکشنبه هفته پیش رو ادامه خواهد داشت و روز دوشنبه سردترین روز هفته در این مناطق خواهد بود.

بارش رحمت الهی از دیروز در نواحی غربی و جنوبی استان و تبریز لطافت خاصی به هوای این مناطق داده و در ارتفاعات برخی شهرستان‌ها همچون آذرشهر ، اسکو و شبستر برف باریده است که بارش برف، ارتفاعات سهند، میشو، کیامکی، عینالی ، بزقوش و قافلانکوه را هم سفیدپوش کرده است.

همچنین وزش باد شدید بارش باران همراه پدیده رعد و برق به خصوص در نواحی جنوبی استان دور از انتظار نبوده و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها ، آبگرفتی معابر و کاهش دمای هوا همراه با بارش برف و کولاک و لغزندگی گردنه‌ها در مناطق سردسیر استان وجود دارد.

هم اکنون جلفا با 8 درجه بالای صفر گرم‌ترین و هریس با یک درجه بالای صفر سردترین شهرهای استان بوده ودر تبریز هم دمای هوا 5 درجه بالای صفر است.

قرار گرفتن آذربایجان شرقی در مسیر بادهای سرد شمالی و سیبری ، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متأثر از کوهستان‌های سبلان، سهند ، رشته کوه‌های قره داغ ، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط این استان را به منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی تبدیل کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۸۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان