//
کدخبر: ۱۴۸۸۴۰ //
حاجی بابایی:

همدان با برنامه‌ریزی علمی و آینده‌نگری در مسیر توسعه قرار دارد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان با برنامه ریزی علمی و آینده نگری در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

همدان با برنامه‌ریزی علمی و آینده‌نگری در مسیر توسعه قرار دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا حاجی بابایی عصر پنج شنبه در شصت و دومین اجلاس روسای شوراهای شهری و شهرداران کلانشهرها در همدان گفت: همدان از معدود شهرهایی است که سه هزار سال تاریخ و تمدن دارد و تنها شهر ۳ هزار ساله در جهان است که هنوز مدنیت در آن وجود دارد.

وی گفت: همدان به دلیل موقعیت تاریخی و جغرافیایی از موقعیت استراتژیک برخوردار است و محورهای ارتباطی همدان را شاهراه استراتژیک راه آهن قرار داده که این شاهراه استانهای مرکز را به غرب و همسایه های غربی کشور وصل می کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: کلانشهرها ویژگی ها و تعاریفی دارند که در کشور ما انتخابی نیستند و باید آن ویژگی ها محقق شود تا شهری را کلانشهر بشمار آوریم.

وی تاکید کرد: موضوع کلانشهر شدن همدان در سال ۱۳۸۸ مصوب و در این مدت قدم های بسیار خوبی برداشته شده اما راه زیادی تا تحقق اهداف توسعه همدان در پیش داریم.

حاجی بابایی گفت: همدان در حوزه گردشگری نیز موقعیت ویژه ای دارد که با تعاریف محورهای گردشگری برنامه های این بخش نیز در حال پیگیری است.

وی  تاکید کرد: انتظار می رود در این جلسات بایدها و نبایدهای کلانشهرها مورد بررسی قرار گیرد تا کاربست نتایج این نشست های مشورتی به مجلس و دولت در تدوین برنامه های راهبردی توسعه کلانشهرها کمک کند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور گفت: در هیچ یک از برنامه های توسعه به اندازه این برنامه به آسیب شناسی کلانشهرها و شهرسازی و مسائل شهر پرداخته نشده است و در این برنامه موضوع کلانشهر و شهرداری ها و مسائل روستایی در تدوین قوانین مدنظر بوده و مصوبات بسیار خوبی دراین حوزه ها داریم اما قانون همیشه نیاز به مدیریت و اجرای بهینه دارد.

وی گفت: همدان در زمره کلانشهرهای کشور است که با هماهنگی و برنامه ریزی علمی و آینده نگری در مسیر توسعه قرار گرفته است.

حاجی بابایی یکی از ویژگی های همدان را انسجام و یکپارچگی مدیران و مسئولین و نمایندگان مجلس برشمرد و گفت: پرهیز از پرداختن به حاشیه ها فرصت ارزشمند خدمتگذاری بر اساس نقشه ها و یکپارچه کلانشهر همدان را ایجاد کرده که باید براساس طرح های جامع توسعه شهری در این مسیرگام برداشت.

وی با اشاره به درخواست کارمندان شهرداری برای تعیین وضعیت استخدامی گفت: کارمندان شهرداری مظلوم هستند و در این راستا پیگیری های لازم صورت گرفته ضمن این که قوانین برنامه ششم این اختیار را واگذار کرده است،

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان مشکلات شهرداری ها و کارمندان شهرداری هستیم و با استفاده از ظرفیت های قانونگذاری برای حل مشکلات کارمندان شهرداری و شهرداری ها پیش می رویم.

شهردار همدان نیز در این اجلاس گفت: نظام جامع قانونمندی نداریم و از نمایندگان مجلس و اعضای شورا انتظار داریم اگر دنبال خدمات برای مردم هستند خدمات نیاز به تامین مالی دارد.

عباس صوفی با اشاره به اینکه مردم از شهرداری‌ها انتظارتی دارند، افزود: طی سال های اخیر مسئله مدیریت جامع شهری مطرح است اما چرا در مجلس به نتیجه نمی‌رسد جای سئوال است.

صوفی با بیان اینکه شهرداران باید به فکر کار و برنامه‌ریزی باشند و نگران مالی نداشته باشند، افزود: از نمایندگان خواهش می‌کنم موضوع مدیریت شهری و درآمد پایدار شهری را در دستور کار قرار دهند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۸۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان