//
کدخبر: ۱۴۲۷۹۶ //

صادرات ۶۰ درصد کالاها در سیستان و بلوچستان از طریق ۸ بازارچه مرزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک هشت بازارچه مرزی قدیمی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیشترین صادرات کالا یعنی حدود 60 درصد از این مبادی انجام می شود که درآمد زایی خوبی را به همراه داشته است.

صادرات 60 درصد کالاها در سیستان و بلوچستان از طریق 8 بازارچه مرزی
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا نورا  افزود: توسعه بازارچه های مرزی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های این استان برای گسترش صادرات و فعالیت‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و هدف به شمار می‌رود.

نورا همچنین در ادامه بر تکمیل زیر ساخت‌ها برای واردات کالا در بازارچه های مرزی و تصریع در صدور کارتهای الکترونیک مبادلات مرزی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان افزود: دولت برای چهار استان سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی بازارچه های جدید موقت را به جای کوله بری جایگزین کرد که در این استان سه بازارچه تخت عدالت، بش دلبر و شاهگل در شمال استان، یک بازارچه در میرجاوه و 2 بازارچه جالق و میل 106 در سراوان در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سرپرست خانوارهای تا شعاع 50 کیلومتر این بازارچه ها در سیستان و بلوچستان می توانند با داشتن کارت الکترونیک مبادلات مرزی از تخفیفات 750 هزار تومانی در ماه با 100 درصد سود بازرگانی برای واردات کالا برخودار شوند .

و گفت: در صورت فراهم شدن زیر ساخت ها اگر مساله کارت های الکترونیک حل نشود در استفاده از این ظرفیت و فرصت برای مرزنشینان مشکل ایجاد می شود .

تاکید بر رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان در دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: مشکلات موجود در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه باید در چهار بخش زیربنایی، مالی و بانکی، امنیتی و اقتصادی طبقه بندی و تا 10 روز آینده برطرف شود .

محبی در این جلسه تاکید کرد: با توجه به اینکه بیش از 6 سال از تصویب منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه می گذرد اما هنوز به بهره برداری نرسیده است باید مشکلات موجود توسط کارگروه های جداگانه و تخصصی بررسی و طبقه بندی شود .

وی افزود: تصویب منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه یک ظرفیت بسیار بزرگ برای سیستان و بلوچستان محسوب می شود که در طول این سالها بدون استفاده مانده است؛ بنابراین باید با یک سرعت منطقی و قابل قبول این منطقه را به مرحله بهره برداری رساند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۷۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان