//
کدخبر: ۱۲۵۸۸۶ //

بهشت سیستان و بلوچستان چشم انتظار گردشگران

تفتان با دامنه های سرسبز و بکر و مناظر چشم نواز به ویژه روستاهای ترشاب، سنگان، کوشه و تمندان با باغات متعدد انار، انجیر، آلو، زردآلو و ... و جویبارهای روان و مردمی مهربان به عنوان بهشت سیستان و بلوچستان گردشگران و طبیعت گردان را به خود فرا می خواند.

 بهشت سیستان و بلوچستان چشم انتظار گردشگران
به گزارش فرتاک نیوز،

 قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چشمه های آب معدنی گرم و سرد، رودخانه ها، باغ ها و دره های سرسبز و روستاهای خوش آب و هوا در استان گرم و خشک سیستان و بلوچستان دامنه های این کوه را به بهشتی زیبا و نشاط آور تبدیل کرده است.

ترشاب از جمله روستاهای دامنه تفتان سرفراز محسوب می شود که از طبیعتی بسیار زیبا و خوش آب و هوا و دیدنی برخوردار است.

وجود مناظر جذاب، ظرفیتهای گردشگری، فرهنگی، آموزشی و تفریحی منطقه ترشاب زمینه بسیار برجسته و پر باری را برای سرمایه گذاری در بخش های گردشگری و تفریحی فراهم کرده است که در صورت انجام کارهای عمرانی، خدماتی و توسعه ای توسط بخش خصوصی و دولت علاوه بر ایجاد تغییر و تحول در منطقه، سود سرشاری را نیز نصیب سرمایه گذاران می کند.

تلاش اعضای شوراها و دهیاران سخت کوش در کنار همت و اراده روستائیان و عشایر سبب شده که دولت در امور خدمت رسانی پیش قدم باشد و در نتیجه آن آبادانی و توسعه به نقاط روستایی هدیه می شود.

در دولت تدبیر و امید و بویژه با درایت های خوب دولتمردان و مسئولان دستگاههای اجرائی و تلاش دهیاران ارتقای شاخصهای خدمات را در نقاط روستایی شاهد هستیم و الحمدلله روز به روز آثار تحول و خدمت در مناطق روستایی نمایان است.

رودخانه ها، دره ها و کوههای سنگلاخی، گونه های منحصر بفرد گیاهی و دارویی اعم از درختی و بوته و غیره به این منطقه که در جوار کوه تفتان واقع شده طراوت و زیبایی خاصی بخشیده است.

فعالیتهای ارزشمند کشاورزان و دامداران این منطقه به جذابیت های این روستا افزوده است.

خوشبختانه طبیعت بکر ترشاب دست نخورده باقی مانده و این موضوع نشان می دهد که ساکنان این منطقه عاشق طبیعت هستند و برای حفظ آن می کوشند.

با توجه به اینکه ترشاب در حاشیه تفتان واقع شده و مسیر صعود به این قله 4050 متری از آن می گذرد سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی و توجه دولت برای رونق گردشگری در این منطقه به شدت احساس می شود.

وجود چشمه های آب گرم، طبیعت زیبا و با نشاط در کنار روستاهای ناشناخته و شناخته می تواند جذابیت خاصی برای گردشگران بومی و غیر بومی داخلی و خارجی داشته باشد که به طور قطع با اطلاع رسانی و معرفی شایسته آنها توسط رسانه ها و تمامی افراد و گروههایی که قلم و تریبون در اختیارشان قرار دارد هر روز شاهد جذب بیش از پیش هموطنان و گردشگران به این منطقه خواهیم بود.

تحمل رنج سفر از راه های دور استان و کشور ارزش دیدن جذابیت های خاص طبیعی و بومی را دارد.

برای دسترسی به آب گرم منطقه تفتان و فراهم کردن زیرساختهای مورد نیاز آن حضور و سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولت از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاش گفت: تفتان و ارتفاعات همجوار آن از آثار برتر ملی و طبیعی کشور است که همه ساله مورد توجه گردشگران و علاقه مندان به ورزش کوهنوردی و کوهپیمایی قرار دارد.

محمدجواد عرب مجاهد بیان کرد: برای حفظ گونه های متحصربفرد گیاهی و جانوری و حراست از محیط زیست زیبا و جذاب تفتان از افراد پرتوان بومی به عنوان محیط بان بهره می بریم.

وی اظهار داشت: دانه پاشی و علوفه دادن وحوش و تامین آب آشامیدنی حیوانات در حیات وحش و کمک به تامین آب شرب مردم روستایی و عشایری ساکن در مناطق شکار ممنوع تفتان مورد توجه اداره محیط زیست قرار گرفته که اقدامات بسیار خوب و موثری را امسال انجام داده ایم.

خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۸۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان