//
کدخبر: ۱۴۰۲۳۷ //
فرماندار کرمانشاه:

آمادگی لازم برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین وجود دارد

فرماندار کرمانشاه اعلام کرد: تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی در مسیر برگشت از کربلای معلی در این شهرستان فراهم شده است.

آمادگی لازم برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین وجود دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

فضل اله رنجبر در جلسه ستاد اربعین که با حضور دستگاه های اداری، ستاد عتبات عالیات، تعدادی از متولیان موکب های و فرماندهان نظامی و انتظامی در موکب ذوالفقار علی (ع) در کمربندی شرقی کرمانشاه تشکیل شد، گفت: این جلسه با توجه به روند برگشت زائران از کربلای معلی و انتقال تعداد کثیر زوار از مرز مهران به کرمانشاه تشکیل شد تا تمهیدات ویژه ای فراهم شود.

وی اضافه کرد: براساس بررسی های صورت گرفته، از 27 مهر ماه تاکنون 542 هزار دستگاه خودرو در حوزه استانی ما تردد داشته اند که هشت درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

فرماندار کرمانشاه افزود: از این تعداد به میزان 14هزار و 982 دستگاه اتوبوس حامل زائران بود که 13 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

وی افزود: علاوه بر پادگان توحید بسیج سپاه پاسداران و ستاد راهیان نور در 2 نقطه میدان جمهوری اسلامی و بلوار شهید بهشتی، 32 حسینیه در سطح شهر کرمانشاه توسط هیات امنای مساجد و همچنین اردوگاه شهید باهنر اداره آموزش و پرورش به اسکان زوار اختصاص داده شده است.

رنجبر اظهار داشت: همچنین مقرر شد یک ورزشگاه و دانشکده هلال احمر از سوی اداره کل هلال احمر برای اسکان آماده شود و بسیج سپاه پاسداران نیز یکی از سالن های ورزشی را برای این موضوع از نظر گرمایشی آماده کند.

وی با تاکید براینکه آمادگی کامل برای اسکان زائران وجود دارد، گفت: با همکاری ستاد عتبات عالیات و به ویژه نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه و چند تن از متولیان موکب ها و حسینیه ها، غذای گرم برای زائران تدارک دیده شده است.

در این جلسه همچنین موضوع انتقال زائران از کرمانشاه به شهرهای مقصد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با تمهیداتی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اتخاذ کرده تصمیم گرفته شد برای انتقال آنان از ناوگان اتوبوس های برون شهری و مینی بوس استفاده شود.

در این نشست مقرر شد، سازمان تاکسیرانی با استقرار در میدان آزادگان و ایستگاه قطار کرمانشاه و سایر مبادی ورودی، با هماهنگی ستاد عتبات عالیات به راهنمایی و انتقال زائران بپردازد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۲۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان